1

Onderwerp: Stapeltaart voor 50 personen

Hallo allemaal,

Er werd me gevraagd of ik een bruidstaart wil maken voor 50 personen.
Nu vind ik dit toch een een lastig aantal :)
Normaal zou ik dan de volgende bakblikken nemen: 20, 25 en 30.. dit lees ik ook her en der, maar ik vind de 20 cm als bovendste taart zo groot en niet mooi.
Als ik 15 cm bovenop doe, dan kom ik al bij een 4 laagse taart en zit ik op ruim 60 stukjes.

Welke formaten bakblik houden jullie aan voor een bruidstaart voor 50 personen?
Ik hoor dit graag.

Groetjes Astrid.

2

Re: Stapeltaart voor 50 personen

Je zou dan een 27,5+22,5+17,7 (22/3+15+10=47/8). Net iets te weinig maar dit kun je oplossen door de taartlagen nog iets hoger te maken. Stukjes uit bruidstaarten worden trouwens over het algemeen niet zo groot gesneden als bij een verjaardagstaart. Is tenminste mijn ervaring. Wat je ook zou kunnen doen is een dummy gebruiken.

3

Re: Stapeltaart voor 50 personen

Esther68 schreef:

Je zou dan een 27,5+22,5+17,7 (22/3+15+10=47/8). Net iets te weinig maar dit kun je oplossen door de taartlagen nog iets hoger te maken. Stukjes uit bruidstaarten worden trouwens over het algemeen niet zo groot gesneden als bij een verjaardagstaart. Is tenminste mijn ervaring. Wat je ook zou kunnen doen is een dummy gebruiken.


Hoi Esther68,

Hartstikke bedankt!
Ik heb zelf wel een 18 cm bakblik en een 22,5 ..ik zou dan een 27,5 misschien ergens kunnen lenen.
Ja ietsje minder maakt ook niet uit, meestal gaan er wat meer stukjes uit idd.
nogmaals bedankt.
groetjes Astrid.