26

Re: Zelf vanille extract maken

Oja, net gebruikt in zelfgemaakte royal icing i.p.v. water (samen met citroensap). Daar smaakt hij echt héérlijk in!
Echt heel fijn zo'n grote fles vol heerlijk extract te hebben. :9

Re: Zelf vanille extract maken

Ik ben nu al anderhalf jaar bezig een eigen recept te ontwikkelen voor mijn ultieme vanille extract. Gezien er meer dan 250 individuele componenten in vanille zitten en wij er 100 van kunnen identificeren
(lees: je merkt wanneer het essence is of puur extract/echte vanille) ben ik bezig geweest met alle mogelijke extractie methodes en het dan laten ''rijpen''. Ik denk dat ik nu mijn perfecte extract gevonden heb :D

ben nu bezig om wat meer te maken..

28

Re: Zelf vanille extract maken

De enige in Nederland die echt goede vanille levert in Nederland is Polak in Steenwijk. http://www.polak.nl/producten/bourbon-vanile/
De vanille die je bij de sligro en of ergens anders koopt is allemaal van mindere kwaliteit.
Vanille kan je 3 x gebruiken De eerste keer de zaadjes de peul die overblijft kan je ergens in meekoken. De uitgekookte peul kan je drogen en gebruiken voor vanille suiker (1 deel vanillepeulen en 5 delen suiker deze in de blender of nutribullit fijn maken)

Als je zondigt zondig dan lekker