1

Onderwerp: Verhoudingen bakvorm

Hallo allemaal!

Ik wil graag biscuit maken van funcakes maar ik weet de verhoudingen niet voor mijn bakvormen. Ik heb maat tabel al gekeken maar ik snap het niet. Is er iemand die mij ermee kan helpen zodat mijn biscuit niet mislukt? Mijn dank is groot.
Afmetingen zijn.  Bakvormen van pme 9x3 inch (229 mmx76mm) en pme 6x3 inch (152mm x 76mm)

Re: Verhoudingen bakvorm

Je bakblikken vullen met een halve liter water per keer, dit tellen. Bijv 6 halve liters en dan

Per 0,5 liter water gebruik je 1 ei, 65 gram funcakes mix en 6 ml water.
Dus voor bijv 6 halve liters...
6 eieren, 390 gr mix, 36 ml water.

Groetjes Kirsten

3

Re: Verhoudingen bakvorm

Dus voor mijn 9x3 pan gebruik ik 6 halve liters?

4

Re: Verhoudingen bakvorm

medina schreef:

Dus voor mijn 9x3 pan gebruik ik 6 halve liters?

Die half liters die bakmijntaart gebruikt is als voorbeeld  ;)
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat je niet snapt  :O . Jouw bakvorm van 229 mm is de 22,5 cm ronde van 7 cm hoog. De 152 mm is de 15 cm van 7 cm hoog. Deze staan gewoon in de tabellen als het goed is  :Y . Ik gebruik trouwens voor de 22,5 cm 300 gr mix, 240 gr ei en 30 gr water. Voor de 15 cm gebruik ik 160 gr mix, 125 gr ei en 16 gr water. Dit is iets meer als de tabellen op deze site, geloof ik, maar ik vul 3x en wil dan een iets hogere biscuit.

5 Laatst bewerkt door medina (29-12-2016 17:01)

Re: Verhoudingen bakvorm

Ik zie niet 22.5 er tussen staan. Wel 22 en 24 cm
Ik zal de tabel van 24 cm in gebruik nemen en hooelijk gaat er niks mis.
Beide bedankt voor de hulp

6

Re: Verhoudingen bakvorm

Dat maakt allemaal echt niet zoveel uit hoor die halve cm of 3 cm..
Niet te moeilijk denken. Kijk, je moet niet mix met 8 eieren in een 22 cm bakvorm gaan gieten. Dan stroomt het zeker weten over. Maarals je een bakvorm van 22,5 cm hebt, dan kun je echt wel de verhoudingen van een 22 cm aanhouden ;)
Succes!
Voor een bakvorm van 22 of 20 cm gebruik ik 4 of 5 eieren met bijbehorende mix. Net of ik een hoge taart wil (mijn vorm is 10 cm hoog) of een wat lagere. Zou dus in jouw vorm 4 eieren gebruiken.

7

Re: Verhoudingen bakvorm

Bedankt! Ik heb er veel zin in!  :D  :cool: