1

Onderwerp: Topping op paas/kerstkoekjes

Hallo allemaal,

Weet iemand van jullie wat voor soort topping/icing er op de paaskoekjes en kerstkoekjes( die je bij de supermarkt kunt kopen) zit? Ik bedoel van die kleine ronde spritskoekjes met een klein rozetje creme . (ze zijn er ook in langwerpig met een strookje van dezelfde creme erop. Het lijkt op botercreme,, maar het is  harder. Ik heb een uitstekerset voor de koekjeskerstboom, en deze zou ik graag willen decoreren met dit soort  creme. Royal icing is geen optie, omdat ik kleine toefjes wil gaan spuiten, en zo'n dikke laag icing lijkt mij niet lekker. Botercreme is te zacht, dan kan ik de boom niet ter decoratie in de (warme)kamer zetten. Lijkt me trouwens ook onhandig met opeten.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, en dat iemand uberhaupt weet welke koekjes ik bedoel.

Groetjes Anja

2

Re: Topping op paas/kerstkoekjes

Ik weet welke je bedoelt (hele lekkere koekjes :P) maar geen idee hoe je het maakt... Maar misschien kun je toch royal icing gebruiken en dan een smaakje er door? Van LorAnn bijvoorbeeld?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Topping op paas/kerstkoekjes

Ik weet welke je bedoel en ik vraag me hetzelfde af. Het is echt een soort crème he... Het lijkt een soort van 1:1 creme maar dan toch anders  :rolleyes: Royal Icing is in ieder geval echt te hard. Ooit heb ik zo'n soort crème gemaakt met chocolade er bij. Misschien heb ik daar het briefje nog van en heb je daar iets aan... Ik ga even zoeken

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

4

Re: Topping op paas/kerstkoekjes

Gevonden! 100 gram gesmolten chocolade, 3 gram zonnebloemolie mengen dan nutella er door en als laatste hazelnootsiroop. Door het toevoegen van de siroop wordt het dik. Voeg dat dus druppelsgewijs toe. Zelf zou ik voor die creme het proberen met 100 gram witte chocolade, 3 gram zonnebloemolie en vanille extract. Evt witte chocoladepasta toevoegen of dat vervangen voor roomboter. Wil het wel n keertje uitproberen maar dat wordt dan op zn vroegst dinsdag.

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

5

Re: Topping op paas/kerstkoekjes

Klinkt goed :9  :9

6

Re: Topping op paas/kerstkoekjes

Bedankt Home mAade. Als ik de gelegenheid heb ga ik het  uitproberen. We zijn sinds dit weekend pas net klaar met de  verhuizing van mijn ouders, waar heel veel vrije tijd in is gaan zitten, dus ik loop enigzins achter op schema. Mijn ouders komen op eerste kerstdag bij ons, dus moet  het eten nog regelen, het huis moet nog aan kant, moet voor 2e kerstdag gebak maken voor de schoonfamilie. Ik wil echter deze week nog zeker ook voor mijn plezier "aan de bak". Ik zie dat als ontspanning, en vind dat dat na alle inspanning verdiend is. Ik zal  dus zeker proberen tijd vrij te maken om je recept  uit te  proberen. Mocht jij het echter deze week nog uit proberen zou ik het heel erg fijn vinden wanneer je het resultaat zou willen delen. Als ik het ga uitproberen zal ik ook zeker  het resultaat hier vermelden.

7

Re: Topping op paas/kerstkoekjes

Bedankt Home mAade. Als ik de gelegenheid heb ga ik het  uitproberen. We zijn sinds dit weekend pas net klaar met de  verhuizing van mijn ouders, waar heel veel vrije tijd in is gaan zitten, dus ik loop enigzins achter op schema. Mijn ouders komen op eerste kerstdag bij ons, dus moet  het eten nog regelen, het huis moet nog aan kant, moet voor 2e kerstdag gebak maken voor de schoonfamilie. Ik wil echter deze week nog zeker ook voor mijn plezier "aan de bak". Ik zie dat als ontspanning, en vind dat dat na alle inspanning verdiend is. Ik zal  dus zeker proberen tijd vrij te maken om je recept  uit te  proberen. Mocht jij het echter deze week nog uit proberen zou ik het heel erg fijn vinden wanneer je het resultaat zou willen delen. Als ik het ga uitproberen zal ik ook zeker  het resultaat hier vermelden.