1

Onderwerp: Dripcake / taart

Hallo allemaal,
Mijn taart staat sinds gisterenavond in de koelkast (gevuld en afgesmeerd met botercreme). Zodadelijk wil ik gaan beginnen aan mijn allereerste dripcake...

Nu kom ik alleen verschillende manieren tegen om de drip te maken. Wat kan ik het beste doen? Ik wil er daarna bovenop nog koekjes en snoep op doen. Zelf al meringuetoefjes gemaakt voor erop en straks ff de stad in voor de rest. Heb al wel de witte chocoladedruppels in huis voor de drip.

Mijn vragen:
Is het beter om een genache te maken of om chocolade te tempreren?
Indien genache, is het beter om die met boter of met slagroom te maken? (ik wil witte chocolade gebruiken)
Daarnaast kom ik twee werkwijzen tegen voor het aanbrengen van de drip, wat werkt het beste?
Met een spuitmondje langs de kant spuiten tot er een drip is en vervolgens de bovenkant in zijn geheel opspuiten, of met een lepel op de bovenkant aanbrengen tot deze over de taart valt (door bijvoorbeeld bolle kant van een lepel)

Ik hoor graag van jullie!

2

Re: Dripcake / taart

Op beide vragen, er is geen betere of zo moet het..
Welke chocolade is een kwestie van smaak.
Hoe aanbrengen, wat je zelf gemakkelijk vind. Let wel op, als je nog dingen toevoeg boven op de chocolade, dan zal de zijkant meer gaan druipen/overlopen.

3 Laatst bewerkt door KimN (26-11-2016 12:57)

Re: Dripcake / taart

Wanneer ik een drip taartje maak gebruik ik ganache. Mijn ervaring is dat deze mooi dript en daarna mooi glanst. Hoe dat met boter is weet ik niet. Nooit gedaan.  Bij de witte chocolade dan even rekening houden met de verhouding chocolade en slagroom.  Voor wat betreft het aanbrengen, ik begin bovenop de gebruik een paletmes om de ganache voorzichtig over de rand te duwen. Paletmes laat niet echt strepen achter een lepel is te bol denk ik. Op de plekken waar de ganache niet over het randje gelopen is neem ik een theelepel en een beetje ganache dat ik dan plaatselijk nog laat drippen. Je kunt ook een klein cornetje of spuitzakje gebruiken. Succes! Ben benieuwd naar het resultaat!