1

Onderwerp: Boltaart, welke vorm? IKEA of Fat Daddio's?

Ik heb 3 maten blanda's van IKEA, gebruik ze als schaal en niet als bakvorm, maar die zijn niet helemaal bol. Die van fat daddio's wel..
Vallen die van fat daddio's niet om in de oven? Zijn ze de meerprijs waard? Ik moet een 20 cm gaan kopen (van mezelf) en een IKEA blanda is vele malen goedkoper dan een fat daddio's.

Re: Boltaart, welke vorm? IKEA of Fat Daddio's?

ik heb gisteren voor het eerst een boltaart gemaakt (zak van sinterklaas) in een blanda schaal van 20 cm.
Dat ze niet helemaal rond zijn geeft niet, want dat smeer je daarna bij met botercreme. Dan maak je hem weer rond.

3

Re: Boltaart, welke vorm? IKEA of Fat Daddio's?

Ik denk dat als ik wekelijks een boltaart zou bakken ik misschien de FD zou kopen, maar omdat ik maar weinig boltaarten bak voldoet de IKEA echt prima  :Y . De iets platte bovenkant smeer je idd makkelijk bij en je ziet er niks meer van  ;)
Ik denk dat de FD bolvormen een soort ring hebben, oid, waar ze in staan in de oven, maar neem aan dat ze niet omvallen  ;)

4 Laatst bewerkt door Willeke87 (24-11-2016 10:06)

Re: Boltaart, welke vorm? IKEA of Fat Daddio's?

https://s22.postimg.org/lyz8bm8hp/20160212_180552_1.jpg
Als je dit bol genoeg vind, kun je prima met n blanda schaal bakken

5

Re: Boltaart, welke vorm? IKEA of Fat Daddio's?

zou het ook gewoon met de blanda doen gaat prima en wat al hierboven geschreven staat de bovenkant maak je weer bol met de creme :y  :y

als je die andere zou nemen zet je hem op een ring zodat hij niet omvalt :)