1

Onderwerp: Stempelkussen maken

Omdat ik nergens een "lege" stempelkussen kan kopen wil ik nu zelf een stempelkussen maken voor stempelen met kleurstoffen.

Ik wil beginnen met een klein sponsje zodat ik het na gebruik kan uitwassen.
Maar misschien heeft iemand hier een idee hoe ik dit het beste kan doen?


Alvast bedankt

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

2

Re: Stempelkussen maken

Ben ook benieuwd, dus lees even mee...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Re: Stempelkussen maken

Ik ook als eerste aan een spons... bestaat er geen stempel kussen met eetbare inkt?!
En ben dan ook nog eens reuze benieuwd wat je voor moois maakt met stempels op een taart :)

4

Re: Stempelkussen maken

Wat ik altijd voor mijn zoontje doe als hij wil stempelen is een stukje keukenpapier dubbelvouwen en op een schoteltje leggen en daar ecoline op, dat gaat perfect, dus misschien wil dat ook wel met vloeibare eetbare kleurstof?

5

Re: Stempelkussen maken

ik heb het met een sponsje geprobeerd en dat gaat redelijk. :)
Ga nog even verder "knutselen" om te kijken wat wel of niet werkt.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

6

Re: Stempelkussen maken

Wij maakten wel eens stempels van rauwe aardappels. Kun je daarna ook gewoon opeten. Het snijdt wel makkelijk. Ik weet alleen niet hoe dat met kleurstoffen en taart werkt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Re: Stempelkussen maken

Ik heb weleens op fondant gestempeld. Gewoon een heel klein beetje kleurstof op een schoteltje doen. (Heel dun laagje, eventueel iets uitsmerenop de schotel met een kwastje). Heel voorzichtig de stempel er in dippen, en zachtjes afdrukken op je fondant. Wel eerst even oefenen op een proefstukje.

8

Re: Stempelkussen maken

Colop verkoopt lege inktkussens, o.a te koop bij bruna en online.

9

Re: Stempelkussen maken

Willeke87 schreef:

Colop verkoopt lege inktkussens, o.a te koop bij bruna en online.

Ben bij de Bruna geweest maar die hebben ze niet meer. Dan zelf maar wat proberen.

Ik heb nu een sponsje door midden geknipt
- ik maak het nat met wat water en dan doe ik er wat kleurstof op en dan ga druk ik heel voorzichtig op de      stempel en dan druk ik het fondant.

En tot mijn verbazing  :) lukt het erg goed.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

10

Re: Stempelkussen maken

Was zelf op zoek naar een stempelkussen, en kwam bij bol.com ook lege inktkussen tegen, moest daarbij denken aan dit topic.