1

Onderwerp: Botercrememix en fondant

Hoi allemaal. Ik moet volgende week een frozen taart maken met een eetbare print bovenop van Elsa en de haren gespoten van botercreme. ik wilde graag botercrememix hiervoor gebruiken omdat dan natuurlijk stuk lekkerder is dan 1:1. Nu bedenk ik me zojuist dat fondant en botercrememix nooit zo goed samen gaan. Ik smeer er ook nooit mee af om die reden. Maar nu komt de botercreme er op dus dat is misschien net anders. Mn eetbare print is van frosty sheet dus die moet er tegen kunnen als goed is. Maar er moeten ook nog wat toefjeses botercreme omheen. Gaat dat wel goed icm botercrememix,ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Toch maar 1:1 gebruiken of wellicht verhouding van botercrememix wat veranderen ?

Iemand van jullie ervaring met zo'n frozentaart en wat heb je toen gebruikt?

2

Re: Botercrememix en fondant

dat gaat denk ik gewoon goed hoor, maar jeetje, je kan zo mooi boetseren laat je Disney taart zien dan willen ze vast gewoon zo'n prachtige vlecht :think:  :y  :y  :thumb:

3

Re: Botercrememix en fondant

Als je botercreme 1:1 niet lekker vindt, kun je een paar druppels smaak toevoegen, doe ik ook altijd. Werkt goed en is goed te verwerken met fondant.

4

Re: Botercrememix en fondant

Ik zou gewoon botercrème van mix gebruiken, zorg dat je héél erg goed hebt gemixt. Het net te kort mixen is eigenlijk het probleem (dan laat het vocht weer los van het vet), maar als jij 100% goed mix komt het helemaal goed (het is inderdaad veel lekkerder :P)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Botercrememix en fondant

Baklataart schreef:

dat gaat denk ik gewoon goed hoor, maar jeetje, je kan zo mooi boetseren laat je Disney taart zien dan willen ze vast gewoon zo'n prachtige vlecht :think:  :y  :y  :thumb:

Aaah dankje. Maar ik kreeg een voorbeeld meegstuurd dus het wordt een botercreme vlecht. Ach dat is een keer eens iets anders ;)

6

Re: Botercrememix en fondant

Marianne schreef:

Ik zou gewoon botercrème van mix gebruiken, zorg dat je héél erg goed hebt gemixt. Het net te kort mixen is eigenlijk het probleem (dan laat het vocht weer los van het vet), maar als jij 100% goed mix komt het helemaal goed (het is inderdaad veel lekkerder :P)

Thanks voor de tip. Dat is sowieso wel goed om te weten. Dan ga ik toch gewoon voor de mix :)

7

Re: Botercrememix en fondant

Willeke87 schreef:

Als je botercreme 1:1 niet lekker vindt, kun je een paar druppels smaak toevoegen, doe ik ook altijd. Werkt goed en is goed te verwerken met fondant.

Dat was inderdaad ook nog een optie die ik in gedachte had. Dit wordt mn backup plan denk ik