1 Laatst bewerkt door iRoshelle (30-09-2016 12:01)

Onderwerp: Wel of niet invriezen, hoe vervoeren?

Hoi allemaal!

Wat een stress hier, ik kom er gewoon niet helemaal uit.

Ik moet voor volgende week vrijdag een taart maken voor in een video van een bekende YouTuber (het moet dus allemaal perfect gaan, haha). Ik had de vrijdag vrijgehouden om de taart te maken, maar nu is de draaidag op de vrijdag dus moet ik het maken van de taart verplaatsen naar een andere dag.

De taart is trouwens red velvet afgesmeerd met botercreme 1:1. De vulling is diezelfde botercreme.

Mijn idee is nu om hem op de zondag te maken, gedecoreerd en al en dan in te vriezen. Ik wil hem dan een dag van te voren uit de vriezer halen en laten ontdooien in de koelkast. Het enige nadeel is dat de taart niet in een koelbox past en de taart vanaf mijn huis ongeveer 1 - 1,5 uur in de auto mee moet naar locatie. Ik ben zo bang dat het dan fout gaat, de taart gaat zweten, de taart gaat smelten of weet ik het. Ik wil de taart gewoon afsmeren met botercreme 1:1 en dat is ook de vulling omdat de taart voor grotendeel decoratief staat voor de video.

Mijn tweede optie is om hem gewoon op woensdagavond te maken en dan in de koelkast te laten staan, maar dan zit ik nog steeds met het feit dat ik de taart van mijn huis naar locatie moet brengen zonder koelbox. Ik heb trouwens ook geen airco in de auto.

Oh en de derde optie is om hem vanuit de vriezer meteen mee te nemen in de auto, zodat hij daar ontdooit. Ik ben alleen bang dat hij dan zo erg gaat zweten dat hij smelt..

Kan iemand mij helpen met mijn stress? Helllup!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

2

Re: Wel of niet invriezen, hoe vervoeren?

Taarten gevuld met bc (mix) kunnen wel buiten de koeling bewaard worden. Of het moet heel erg heet zijn. Die 1,5 uur buiten de koeling kan dus best  :Y .
Ik zou de taart op woensdag maken. Taarten gevuld met bc kunnen, volgens verschillende sites, wel 5 dagen goed blijven. Ik hou meestal 2, max 3, dagen aan. Taart vanuit de vriezer in de auto zetten zou ik zeker niet doen...
Ik begrijp dat je taart niet met fondant/marsepein bekleedt wordt?

3

Re: Wel of niet invriezen, hoe vervoeren?

Ja de taart wordt heel rijkelijk bekleed met fondant! Ik ga hersenen maken..

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

4

Re: Wel of niet invriezen, hoe vervoeren?

Dan kan de taart zeker een paar uur buiten de koeling. Ik zou alleen niet de verwarming aanzetten in de auto ;) (ik weet niet hoe koud het is dan). Op de draaidag staat de taart trouwens toch ook wel langer dan 1,5 uur buiten de koeling?  ;). Je kunt een taart gevuld met bc beter een paar uur buiten de koeling laten dan steeds in en uit de koeling halen  ;)

5

Re: Wel of niet invriezen, hoe vervoeren?

Esther68 schreef:

Dan kan de taart zeker een paar uur buiten de koeling. Ik zou alleen niet de verwarming aanzetten in de auto ;) (ik weet niet hoe koud het is dan). Op de draaidag staat de taart trouwens toch ook wel langer dan 1,5 uur buiten de koeling?  ;). Je kunt een taart gevuld met bc beter een paar uur buiten de koeling laten dan steeds in en uit de koeling halen  ;)

Ja, ligt eraan hoelang ze bezig zijn met het filmen! Ik ga het gewoon proberen, er komt een hele laag jam overheen als bloed dus als de taart zou gaan zweten valt het niet eens zo op denk ik! :)

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

6

Re: Wel of niet invriezen, hoe vervoeren?

die jam zou ik er pas echt op het laatste moment overheen doen, want daarvan gaat de fondant wel smelten!
met alleen die botercreme zal er niks mee gebeuren voor een paar dagen. Kun je goed ingepakt in de koelkast of buiten de koelkast bewaren.

welke youtuber is het? ben benieuwd! kinderen hier willen bijna alleen nog maar youtube kijken..

7

Re: Wel of niet invriezen, hoe vervoeren?

chantal1980 schreef:

die jam zou ik er pas echt op het laatste moment overheen doen, want daarvan gaat de fondant wel smelten!
met alleen die botercreme zal er niks mee gebeuren voor een paar dagen. Kun je goed ingepakt in de koelkast of buiten de koelkast bewaren.

welke youtuber is het? ben benieuwd! kinderen hier willen bijna alleen nog maar youtube kijken..

Heb op locatie pas de jam aangebracht, dus helemaal goed gegaan! Het gaat om Nanne Meijer voor Ochtendmix! :)

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'