1

Onderwerp: wat zouden jullie vragen voor een communietaart?

Ik maak sinds kort taarten voor anderen.
Nu kreeg ik deze week de opdracht om voor komend jaar een
communietaart te maken voor de dochter van een collega.
Het moet een ronde 3 laags stapeltaart worden voor +/- 70 personen.
Nu is mijn vraag: wat zou ik hiervoor kunnen vragen?
Mijn duurste taart was €45,-   

Wil er wel wat meer voor vragen, maar weet niet zo goed hoeveel  :O

Live, Love & Bake

2 Laatst bewerkt door Esther68 (07-11-2016 23:06)

Re: wat zouden jullie vragen voor een communietaart?

Voor hoeveel personen was die taart van €45? Dan doe je toch 45: aantal personen. Dan heb je jouw prijs pp die je dan x 70 doet. Ik heb een vaste prijs pp die ik voor elke taart aanhoudt. Vulling is 9 vd 10x hetzelfde dus dan maakt het niet uit of het een verjaardagstaart of communietaart is  ;) . Verschil zit 'm in de extra boetseersels, grote decoraties, stapelkosten enz (mijn taarten zijn incl 1 boetseersel/grote decoratie/puzzelplaatje) waar ik wel een meerprijs voor reken.
Oh ja, ik denk dat de meesten voor een stapel voor 70 personen minstens €175 vragen.

Re: wat zouden jullie vragen voor een communietaart?

ik heb voor mezelf uitgerekend wat ik per taart (verschillende maten) aan kosten kwijt ben. Daar zet ik ongeveer 10 euro bovenop en dat vraag ik voor een taart. Voor een stapeltaart tel ik de losse taarten bij elkaar op en de kosten van een cakedrum en dowels tel ik daarbij....

4 Laatst bewerkt door Willeke87 (08-11-2016 13:28)

Re: wat zouden jullie vragen voor een communietaart?

Ik vind de prijs ook heel erg af hangen van het feit wat je niveau van taarten is.
Ben je net begonnen en zijn er duidelijk verbeterpuntjes? Dan zou ik niet zoveel durven vragen als dat je tot in de puntjes perfecte taarten maak.
Ook je vulling speelt mee, is dat jam en botercreme? Of bijvoorbeeld een luxe mousse met toblerone.
In ieder geval altijd je kosten eruit halen en dan nog iets voor jezelf (als je dit wilt).