1

Onderwerp: Fondant kleuren

Hoi!

Zojuist geprobeerd mijn fondant donkerblauw te maken, echter bleef het erg lichtblauw. Daarna een beetje zwart en violet gebruikt (ik las dat violet goed is voor donkerblauw), en nu valt me op dat hij wel wat donkerder wordt zolang hij langer intrekt.
Nu is mijn vraag.... wordt mijn fondant niet te donker nu ik zwart er doorheen heb gedaan? Was overigens niet veel!
Ik gebruik trouwens de Wilton Icing colors

Alvast bedankt!

2

Re: Fondant kleuren

Tsja, dat is lastig te zeggen zo, maar ik zou zeggen, als je het te donker vindt wanneer je het gaat gebruiken kneed je er wat wit fondant extra door...

3

Re: Fondant kleuren

Donkerblauw maak ik met royal blue en violet, geen zwart. Dus net wat Bakkerie zegt: als het nu toch te donker wordt, weer mengen met wit :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Fondant kleuren

Dank jullie wel voor de tips en adviezen! Fondant is nu nog steeds lichtblauw... kan ik weer opnieuw gaan kleuren met royal blue en violet? En hoeveel moet ik dan gebruiken?

5

Re: Fondant kleuren

En wat is te donker blauw ;) kan jezelf het beste bepalen denk ik..

6

Re: Fondant kleuren

Lindy1992 schreef:

Dank jullie wel voor de tips en adviezen! Fondant is nu nog steeds lichtblauw... kan ik weer opnieuw gaan kleuren met royal blue en violet? En hoeveel moet ik dan gebruiken?

Tot je bijna tevreden bent :) Dan leg je het weg, en kleurt het nog een beetje door.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag