Onderwerp: PME of Wilton

Hallo allemaal, misschien kunnen jullie mij advies geven. Ik zou graag een cursus volgen, maar ik twijfel tussen Wilton 1, of PME module 1. De meeste workshops en cursussen gebruiken een vulling op basis van botercrème, ik vul mijn taarten meestal met een mousse op basis van slagroom. Ik vind dat een stuk lastiger strak afsmeren en bekleden, omdat een  mousse nooit zo stevig wordt als een crème. Wat raden jullie mij aan?

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!

2

Re: PME of Wilton

Eigenlijk wordt jouw "probleem" bij geen van beide cursussen behandeld. Tijdens Wilton wordt er vaak met cake gewerkt, bij PME weet ik het niet, maar beide gaan veel verder dan alleen afsmeren en bekleden. Bij beide cursussen zal niet het advies zijn om met mousse of slagroom te vullen als je de les met bekleden hebt, vanwege het gebrek aan koeling.

PME is verfijnder, gaat dieper op de materie en en kost meer tijd, Wilton is Amerikaans, wat grover, en is natuurlijk ook maar 8 uur per module. Het één is niet beter dan het ander, het is anders (Engels vs Amerikaans), al heeft het her en der wat overlappingen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag