1

Onderwerp: Fondant scheurt aan de onderkant

Hoi allemaal,

Zojuist bezig geweest met een proeftaartje, maar nu scheurt mijn fondant aan de onderkant... iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Zat zelf te denken om het fondant wat ruimer af te snijden?

http://s22.postimg.org/yuinrlfot/20160926_123957.jpg

Groetjes
Lindy

2

Re: Fondant scheurt aan de onderkant

Wanneer gebeurt dit Lindy? Tijdens het bekleden, bij het afsnijden, bij het smootheren of echt veel later? Dat laatste zou wel vreemd zijn trouwens. Welk merk fondant gebruik je? De ene scheurt sneller dan de andere.
Je kunt altijd een sierrandje erlangs plakken om te verbergen he?

Tieneke

3

Re: Fondant scheurt aan de onderkant

Hoi Tieneke,

Bedankt voor je reactie! Het gebeurt vaak na het afsnijden.. Ik gebruik het fondant van Funcakes! Ben daar opzich best tevreden over, alleen die randjes die scheuren vind ik niet zo fijn... morgen moet ik een taart bekleden, dus moet maar even gauw verzinnen hoe ik dat ga doen!

Groetjes Lindy

4

Re: Fondant scheurt aan de onderkant

Misschien trek je de fondant texstrak met afsnijden?
Probeer het fondant wat losser te houden, snij af en druk het dan aan.
Gebruik zelf altijd funcakes, maar heb hier nog nooit last van gehad.

5

Re: Fondant scheurt aan de onderkant

Denk dat ik hem inderdaad wat ruimer van de onderkant af ga snijden en daar vandaan losjes aan druk!

6

Re: Fondant scheurt aan de onderkant

Ik heb dit ook nog nooit gehad, maar zou het misschien kunnen dat je te dun hebt uitgerold (of alleen op die plek)?
Als ik de fondant over de taart heb gelegd, begin ik gelijk met aanduwen en als ik bekleed heb duw ik rondom nog een keer goed met de smoother aan en pas daarna snijd ik overtollig fondant af, gewoon langs de taart op, dan gebeurt er niks met de fondant op de taart / die beweegt niet. En als laatste smoother ik de taart helemaal netjes.

7

Re: Fondant scheurt aan de onderkant

Met wat smeer je af? Lijkt wel alsof ie gewoon een beetje aan het smelten is waardoor hij naar beneden zakt.
Ik zie volgens banketbakkersroom aan de zijkant, weet niet of je daarmee afsmeert.. maar fondant en banketbakkersroom gaan niet samen.
Zonde van je taart!

8

Re: Fondant scheurt aan de onderkant

ik dacht ook dat het misschien ligt aan waarmee je hebt afgesmeerd?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

9

Re: Fondant scheurt aan de onderkant

Nee ik smeer echt af met 1:1 botercreme! Zojuist geprobeerd het fondant dikker uit te rollen, en ruimer afgesneden langs de randen, en nu ging het wel goed! Wat er langs mijn taart zat was botercreme die over was, haha, geen banketbakkersroom :)