1 Laatst bewerkt door Elize van B. (25-07-2016 15:03)

Onderwerp: Nieuwe kleurstof nodig... Welk merk gebruiken jullie?

Ik wil graag nieuwe kleurstoffen kopen, maar ik twijfel of ik weer de Wilton icing colors zal nemen, of dat een ander merk ga proberen.
Ik lees bijv. veel goede dingen over Americolor, maar deze kleurstoffen zijn duurder. Maar zijn deze dan ook zuiniger in gebruik?
En nog een vraagje. Heeft iemand ervaring met de natuurlijke kleurstoffen van PME? Kleuren deze goed? Heb je er niet te veel van nodig?

Welk merk gebruiken jullie en zijn jullie er tevreden over?

Bedankt alvast!

2

Re: Nieuwe kleurstof nodig... Welk merk gebruiken jullie?

Ik gebruik wilton en americolor, beide goed! Van beide weinig nodig om de juiste kleur te krijgen.

Re: Nieuwe kleurstof nodig... Welk merk gebruiken jullie?

Willeke87 schreef:

Ik gebruik wilton en americolor, beide goed! Van beide weinig nodig om de juiste kleur te krijgen.

Bedankt voor je reactie! Zelf heb ik tot nu toe alleen nog Wilton gebruikt. Maar merk je verschil tussen de merken? Werkt Americolor fijner?

4

Re: Nieuwe kleurstof nodig... Welk merk gebruiken jullie?

Ik koop de laatste tijd rainbow dust progel, kleurt erg mooi, vind ik  en vind het tubetje wel handig.

Re: Nieuwe kleurstof nodig... Welk merk gebruiken jullie?

Baklataart schreef:

Ik koop de laatste tijd rainbow dust progel, kleurt erg mooi, vind ik  en vind het tubetje wel handig.

Bedankt! Klinkt interessant :) Worden die kleurstoffen ook per set verkocht? Of alleen los?

6

Re: Nieuwe kleurstof nodig... Welk merk gebruiken jullie?

Ik dacht alleen los :think:

7

Re: Nieuwe kleurstof nodig... Welk merk gebruiken jullie?

Elize van B. schreef:
Willeke87 schreef:

Ik gebruik wilton en americolor, beide goed! Van beide weinig nodig om de juiste kleur te krijgen.

Bedankt voor je reactie! Zelf heb ik tot nu toe alleen nog Wilton gebruikt. Maar merk je verschil tussen de merken? Werkt Americolor fijner?

Americolor geeft wat heldere kleuren vind ik, en is makkelijker in gebruik omdat het een klein spuitflesje is ipv een potje.

8

Re: Nieuwe kleurstof nodig... Welk merk gebruiken jullie?

Willeke87 schreef:

Ik gebruik wilton en americolor, beide goed! Van beide weinig nodig om de juiste kleur te krijgen.

Het jammere is alleen dat Americolor niet meer officieel in Nederland verkocht mag worden door de wetgeving met E-nummers....... zo gaf Bouwhuis mij aan bij navraag. Het wordt nog wel verkocht maar officieel mag dat niet meer......

Progel gebruik ik zelf met soms Sugarflair. Geven allebei hele mooie, heldere, niet (snel) vervagende kleuren.

9

Re: Nieuwe kleurstof nodig... Welk merk gebruiken jullie?

annick67 schreef:
Willeke87 schreef:

Ik gebruik wilton en americolor, beide goed! Van beide weinig nodig om de juiste kleur te krijgen.

Het jammere is alleen dat Americolor niet meer officieel in Nederland verkocht mag worden door de wetgeving met E-nummers....... zo gaf Bouwhuis mij aan bij navraag. Het wordt nog wel verkocht maar officieel mag dat niet meer......

Progel gebruik ik zelf met soms Sugarflair. Geven allebei hele mooie, heldere, niet (snel) vervagende kleuren.

Wist ik niet...
Beetje overdreven vind ik, het e-nummer "gezeur" tegenwoordig.
Maar wel jammer dat het officieel niet meer verkocht mag worden, want de kleuren vind ik echt super!

10 Laatst bewerkt door Elize van B. (25-07-2016 17:47)

Re: Nieuwe kleurstof nodig... Welk merk gebruiken jullie?

Bedankt allemaal! Toch maar weer Wilton genomen :)

Misschien nog wat andere kleurtjes erbij bestellen? Heeft iemand misschien nog een tip om zelf zwarte marsepein/fondant te kleuren? (behalve norit, want dat ga ik niet gebruiken) Nu koop ik mijn zwarte marsepein en fondant namelijk.

11

Re: Nieuwe kleurstof nodig... Welk merk gebruiken jullie?

Ik heb de kleuren van wilton. Maar voor rood en zwart van rainbowdust omdat deze diepere kleuren geven.

12

Re: Nieuwe kleurstof nodig... Welk merk gebruiken jullie?

Elize van B. schreef:

Bedankt allemaal! Toch maar weer Wilton genomen :)

Misschien nog wat andere kleurtjes erbij bestellen? Heeft iemand misschien nog een tip om zelf zwarte marsepein/fondant te kleuren? (behalve norit, want dat ga ik niet gebruiken) Nu koop ik mijn zwarte marsepein en fondant namelijk.


zwart vind ik zelf altijd erg lastig als ik het doe doe ik het alleen met fondant en gebruik ik de rainbow dust pro gel, ook kleur ik het een aantal dagen van te voren want de kleur werkt nog een soort van door :)