1

Onderwerp: Wanneer puzzelen in fondant?

Hoi medebaksters,

Ik heb een vraagje over hoeveel op voorhand ik mijn figuurtje kan puzzelen.  Ik moet voor zaterdag een taart maken met een gepuzzelde afbeelding van Dory  :D

Omdat ik wat ik in tijdsgebrek zit, vroeg ik mij af of ik mijn puzzeltje al op donderdagavond kan maken om vrijdag op de taart te leggen die zaterdagochtend wordt opgehaald?

Hoe doen jullie dit?  En hoe bewaren jullie de puzzel zodat het niet uitdroogt? :think:

Alle tips zijn welkom

Groetjes
Tortje

Re: Wanneer puzzelen in fondant?

Puzzel plaatjes kan echt ruim (dagen/week) van te voren klaarmaken. Gewoon bewaren in luchtdichte doos of goed inpakken in vershoudfolie. Je kan hem nu ook maken  :D

Je kan hem na het maken gelijk op de taart plaatsen er zijn ook genoeg mensen die gelijk op de taart puzzelen.

Groetjes Kirsten

3

Re: Wanneer puzzelen in fondant?

Puzzels maak ik ook soms veel langer van tevoren  :Y . Ik bewaar ze meestal in een groot zipzakje (IKEA). Het droogt soms wel wat uit maar dit vind ik juist een voordeel. Krijg je de puzzel makkelijker op de taart  ;) .

4

Re: Wanneer puzzelen in fondant?

Bedankt voor het antwoord dames.

Ik puzzel meestal op de dag zelf en leg het onmiddellijk op de taart, goed om weten dat ik dit op voorhand kan doen, zal mij heel wat stressmomenten besparen  :Y  =D

Ga het zeker proberen deze keer

Re: Wanneer puzzelen in fondant?

Ik maak zoiets ook altijd in voren... scheelt stressen op het laatste moment  :y
Ik pak ze meestal in in vershoudfolie en daarna in een lucht dichte doos.

6

Re: Wanneer puzzelen in fondant?

Ik weet dat sommige zeggen dat het niet kan maar ik bewaar ze ook wel in de vriezer.
probeer het maar uit het werkt echt.  :y

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

7

Re: Wanneer puzzelen in fondant?

voila, heb het geprobeerd en is helemaal goed gegaan!  Bedankt dames voor de goede raad  :y  :D