1

Onderwerp: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Hallo allemaal,

Ik heb in april een PME-Cursus deel 1 geboekt en betaald bij Taart voor Groot en Klein in Dordrecht. De cursus zou 7 maandagavonden zijn vanaf 12 september aanstaande.

Nu vond ik het wat vreemd dat ik nog steeds geen verdere informatie heb gehad en dus vandaag maar eens gebeld. Tot mijn grote schrik is het telefoonnummer niet meer in gebruik en op de website is ook niks meer te zien. Wel kom ik, als ik op internet kijk, al snel uit bij 'Spullen voor je taart', ook in Dordrecht maar op een ander adres. Zij hebben hetzelfde telefoonnummer als 'Taart voor Groot en Klein' (wat dus niet in gebruik is), maar hun site doet het nog wel gewoon. Ze hebben een behoorlijk webshop waar je nog gewoon kunt bestellen (tot betalen aan toe).
Ik woon niet echt in de buurt van Dordrecht, dus even langsgaan is niet zo makkelijk. 'Spullen voor je taart' zit in een winkelcentrum en op de site van dat winkelcentrum vond ik het telefoonnummer van de winkel naast de taartwinkel. Daar naartoe gebeld en volgens de mevrouw die ik sprak is het al tijden donker in de taartwinkel en hangt er een briefje waarop staat 'wegens persoonlijke omstandigheden gesloten'.

Weet iemand hoe het zit met deze winkel(s)? Ik heb behoorlijk moeten sparen om de 285 euro bij elkaar te krijgen en was blij dat ik een winkel had gevonden waar de cursusdata goed uitkwamen. Had er zo'n zin in! Ik heb niet de illusie dat ik m'n geld nog terugkrijg of dat de cursus nog doorgaat (al zou ik dat uiteraard wel graag willen), maar zou wel graag willen weten hoe het zit.

2

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Jeetje wat naar.

Ik vind wel een ander adres van ze in Dordrecht  damplein 14 het andere adres is Oldenbarnevelt plein 67 maar het Tel  is het zelfde :think:

Ik hoop dat het opgelost word en dat iemand anders het voor je weet.

Succes  hoor het zou echt zó  zonde zijn :(

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Jeetje wat een vervelende situatie zeg.....  :S
Heb je het emailadres ook al geprobeerd?? Ik heb ook even gekeken misschien kan je eventueel via de facebookgroep: Taartvragen voor beginners ook informatie inwinnen.

ik kan eventueel een oproepje in een andere taartgroep gooien om info te krijgen. Laat maar even weten...

Hoop dat het allemaal snel helder en duidelijk voor je wordt.

Groetjes Kirsten

4

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Ik heb meerder keren bij Spullen voor je Taart besteld en ging altijd goed. En volgens mij kun je nog steeds bestellen. Nu zie ik dat er op hun site staat 'Spullen voor je Taart/ Taart voor groot en klein'. Ik had nog nooit gehoord van Taart voor groot en klein.... Erg raar allemaal inderdaad....

5

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Sonja Welvaart is de eigenaresse van Spullen voor je taart. Zij zit op facebook, misschien berichtje sturen? Is wel iemand privé lastig vallen over werkzaken, maar als je via je zakelijke lijnen niet bereikbaar bent...

https://www.facebook.com/SonjaWelvaart

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Bedankt voor jullie antwoorden.

Baklataart, dat zijn inderdaad de adressen die ik ook vond. Op het Damplein zat Taart voor Groot en klein, dat adres ken ik van het boeken van de cursus. Het andere adres is van Spullen voor je taart, maar volgens de winkel ernaast gebeurt daar dus al een tijdje niks meer.

Bakmijntaart, ik heb vanochtend een bericht gestuurd via het contactformulier van de site van Spullen voor je taart. Nog niks gehoord. Ik ga die Facebookgroep even proberen, bedankt voor de tip. Als jij deze vraag ook een andere taartengroep zou willen gooien, dan graag! Bedankt alvast.

Esther68, het ziet er ook allemaal behoorlijk betrouwbaar uit. Ik had nog nooit gehoord van beiden, maar kwam in een zoektocht naar een plek voor de cursus bij deze winkel uit. Op het internet vond ik op verschillende sites meerdere goede ervaringen. Vanmiddag ook op de site van de kvk gekeken, maar daar staat dat 'Spullen voor je taart' op het Damplein (het adres waar ik Taart voor groot en klein vond) uitgeschreven is. Over het nieuwe adres vind ik niks.

Sweettooth, bedankt voor de tip! Ik ga dat ook gewoon even proberen. Inderdaad geen eerste keus om iemand privé een bericht te sturen, maar het gaat om veel geld (voor mij tenminste wel) en ik kom met het gewone telefoonnummer en dergelijke ook nergens.

7

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Ik heb een bericht naar haar facebookpagina gestuurd, maar het lijkt alsof deze al een flinke tijd niet meer wordt gebruikt.

Via deze link: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=109084 vind ik een topic van 6 jaar geleden waarin de opening van de winkel wordt aangekondigd. Daar staan beide websites (spullenvoorjetaart.nl en taartvoorgrootenklein.nl) onder vermeld. Het hoorde dus inderdaad bij elkaar. Als ik bij kvk zoek op het adres dan kom ik bij nog een andere bedrijfsnaam uit, namelijk 'Marsepein voor je taart'. Vaag allemaal.

Ik zou in ieder geval heel voorzichtig zijn met bestellen van spullen bij spullenvoorjetaart.nl

8

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Hey meid, maak je vooral niet te druk over het wel of niet bestaan van de winkel. Ik weet waar hij zit en dat hij echt bestaat. Sonja / de winkel is vorig jaar verhuisd naar het van oldebarneveldplein. Voor zover ik weet is taart voor groot en klein de naam waaronder Sonja taarten in opdracht maakt en spullen voor je taart de naam van de winkel. Als je contact met Sonja zoekt kijk dan even naar het telefoonnummer op de site van spullen voor je taart.

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

9

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Bedankt voor je reactie Homemaade.
Helaas is het telefoonnummer van de winkel afgesloten. Ik kan daar dus niet meer naartoe bellen. Volgens de audicien die in de winkel naast Spullen voor je taart op het Oldebarneveldplein zit, is de winkel al een tijd donker en hangt er een briefje dat ze wegens persoonlijke omstandigheden gesloten zijn.

10

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel een poos geleden een verhaal op facebook gelezen.... en dat was niet heel positief ben ik bang.... Bestellingen die wel betaald werden en niet geleverd, failliet/gestopt maar ook toen werd niet heel duidelijk wat er nu precies aan de hand was?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

11

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Ik heb vanochtend met de winkeliersvereniging van het winkelcentrum in Dordrecht gebeld. Van hen begreep ik dat er nog geen faillissement is uitgesproken, maar dat dat niet lang meer zal duren. Zij weten verder van niks en kunnen de eigenaars ook niet bereiken. Duidelijk dikke pech voor mij dus en voor al die anderen die geld hebben betaald voor een cursus of spullen die ze niet hebben gekregen. Niet meer bestellen dus bij Spullen voor je taart, dan ben je echt je geld kwijt!!!

12

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Tjonge, jonge... dit is echt balen zeg!  =(
Het is dat ik dit topic lees, anders had ik het ook niet geweten. Als het inderdaad zo is, is het wel vreemd (stom) dat je, volgens mij, nog wel kunt bestellen, en betalen dus...

13

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Jeetje Emmeke , dat vind ik echt heel erg voor je, je gespaarde geld en je hebt je er op verheugd, ik vind het echt heel erg naar voor je!! :o  :o

14

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Wat vreselijk naar!
Het is dicht bij mij, maar ben er nooit geweest.
Kan je niet iets via rechtsbijstand verzekering terug krijgen ofzo? Geen idee of je dat ook met zoiets kan gebruiken..

15

Re: Waar is Spullen voor je taart/Taart voor groot en klein?

Ik zou er alles aan doen om de dame in kwestie te benaderen.
Als het faillissement is uitgesproken ben je jouw geld hoogst waarschijnlijk definitief kwijt.
Dan mag je achteraan sluiten, na de belasting.
Vaak is er dan niets meer over.

Nu zal het bedrijf moeite hebben met reageren.
Het zit in een uiterst vervelende situatie.
Echter kun je ze wellicht overhalen om jouw aankoopbedrag te crediteren.

De al eerder aangegeven hulp van een rechtsbijstandverzekering kan ook helpen.
Maar nogmaals reageer voordat het faillissement is uitgesproken.

Mocht je geen contact kunnen krijgen, dan moet je je na het uitgeroepen faillissement een verzoek richten aan de curator.

Op zoek naar linten voor jouw bak-creatie? www.lintenkopen.nl
Voor leden van dit forum 5% korting met de code taarten