Onderwerp: Tijdsduur taart maken

Hoi hoi,

Dit is echt zo een vraag waar ik al een hele tijd mee loop en erg nieuwsgierig naar ben.
Hoelang zijn jullie gemiddeld bezig met een taart? (laten we uitgaan van een enkele)

Met een taart bakken, afkoelen, vullingen maken en decoreren ben ik altijd wel 4 tot 5 uur bezig. Dit is dan echt nog wel een vrij simpele taart, want ik moet nog flink oefenen. ;) Nu krijg ik steeds meer vraag om taarten te maken voor andere mensen. Super leuk, maar kost wel een boel tijd. Ik ben dus benieuwd hoe jullie dit doen. Ik weet dat planningen maken het toverwoord is!

Mijn excuses als dit onderwerp al een keer eerder besproken is!!

2 Laatst bewerkt door Sonj@ (20-08-2016 13:57)

Re: Tijdsduur taart maken

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14054081_879862825481015_7053485519058758859_n.jpg?oh=12cb3e2f8ef4c7dff657f9690f30baf2&oe=58544B73

:lol:  :lol:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: Tijdsduur taart maken

Geen idee.  Ik doe het puur als hobby, of maak taart voor familie, daardoor let ik niet op tijd en dus ook niet hoelang ik er mee bezig ben.
Maar het gaat erom hoelang jij ermee bezig bent, jij moet dat door kunnen berekenen aan de klant.

4

Re: Tijdsduur taart maken

De lat steeds hoger leggen en steeds meer aandacht voor afwerking en details: ik ben geen beginner meer, maar doe er nu nog veel langer over dan toen!  :lol:

Maar ik doe het dus ook alleen als hobby  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Re: Tijdsduur taart maken

Hier ook hoor zou het niet precies weten maar ben ook echt uren bezig.
De taart bakken dat is het snelst :lol:

Maar zit soms uren te freubelen maar daar is het ook een hobby voor =D

Re: Tijdsduur taart maken

Bedankt voor jullie reacties!  :D  :D

7

Re: Tijdsduur taart maken

Denk dat ik niet onder de 8 uur kom. En dan reken ik het denkwerk er nog niet eens bij  ;)

8

Re: Tijdsduur taart maken

Voor een simpele 1 laagste taart reken ik ook op 4 a 5 uur en dan moet er al niet teveel boetseer werk bij zijn want dan haal ik dat nooooit laat staan bloemen of iets dergelijks