1

Onderwerp: Zenuwen...hebben jullie daar ook last van?

Ik ga volgende week mijn 2de taart ooit maken en ben nu al dagen zenuwachtig, echt om gek van te worden. Hij is voor de dochter van mijn vriendin die 14 wordt, en heel erg naar haar taart uitkijkt, S'nacht kan ik slecht in slaap komen omdat ik me constant afvraag of het wel goed komt.

Ik heb de bodems al gemaakt die liggen in de vriezer, 5 lagen ieder 3cm hoog en Ø 40cm in verschillende kleurtjes.

Ook de vulling is zo goed als geregeld, 1 laag aangevette slagroom een laag gele room met vruchtjes uit blik en wat marasquin een laag ananas jam en een laag witte ganache.

En omdat ik een drip cake wil maken, heb ik van royal icing allerlei versieringen gemaakt als vlinders en dergelijke en wat snoep gekocht. Nu lijkt lijkt alles onder controle maar het gemis aan ervaring maakt me zo onzeker.

Kies ik wel de juiste botercreme, ik wil die op basis van bloem gebruiken is deze wel stevig genoeg ppppffffffffff word helemaal gek van me zelf. En wat wat als ik mijn witte chocolade op de drips te maken niet goed gekeurd krijg ...zou er hysterisch van worden hahahaha 

Ik bak heel veel, maar dan klein gebak als de tompouce en roombroodjes en zo en zo'n taart is wel eff andere koek en het lijkt wel of alles er over lezen het alleen maar erger maakt. Ik wil niet iemand zijn verjaardag verpesten door een afschuwelijk uitziende taart af te leveren.

Waren jullie in het begin ook zo zenuwachtig?

2

Re: Zenuwen...hebben jullie daar ook last van?

Jaaaa, verschrikkelijk! Maar het bleek elke keer voor niks omdat ze het altijd prachtig vonden. Mijn kritische oog zei altijd wat anders. ;) Gaat nooit over, wordt wel minder. Succes met de taart!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Re: Zenuwen...hebben jullie daar ook last van?

Niet alleen in het begin...nog steeds  :lol: . Ik ben gewoon een stresskip wat dat betreft, kan een taart ook gewoon niet loslaten totdat hij af is en opgehaald is. Zelf zie je elke oneffenheid en foutje....de ontvanger ziet alleen een geweldige taart.
Als ik rationeel bekijk...dan kàn ik echt wel bakken....en ik kan écht wel een mooie taart maken....en hij smaakt ook écht wel lekker....maar gevoelsmatig is er altijd de angst dat het niet goed genoeg zal zijn.

Succes meis...het komt vast en zeker goed....

Bianca

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Zenuwen...hebben jullie daar ook last van?

Ontzettend herkenbaar dit. ;) Altijd bang dat de mensen de taart niet mooi of niet lekker vinden.. Maar met de tijd word dit wel beter lijkt mij.

Succes met de taart, dat komt vast wel goed!  :thumb:

5

Re: Zenuwen...hebben jullie daar ook last van?

Zelf ben ik ook nog steeds nerveus bij alles wat ik maa!!
Net als de meeste zien we zelf elk dingetje wat de ontvanger niet eens opmerkt .

En dan kijk ik ook nog heel goed naar de reacties  of het wel  echt is :s

Je hebt al zoveel voorbereid  het gaat helemaal goed komen net je taart hoor, dat weet ik zeker.
En gewoon lekker slapen :lol:

Kijk uit naar het resultaat en heel veel succes :thumb:

6

Re: Zenuwen...hebben jullie daar ook last van?

jullie zijn echt super lief, en fijn dat jullie het herkennen dan weet ik dat het er gewoon een beetje bij hoort

7

Re: Zenuwen...hebben jullie daar ook last van?

Ik ben ook zo blij dat jullie dit hebben, zo herkenbaar voor mij. Zelfs als ik alles goed uitgedacht heb en voorbereidingen klaar zijn, ben ik nog bang dat het niet lukt. Toch valt het inderdaad altijd wel mee. Gek he? Hoe dit werkt in ons hoofd.

Tieneke

8

Re: Zenuwen...hebben jullie daar ook last van?

Na 7 jaar ben ik nog steeds zenuwachtig maar nu alleen vlak voordat de taart opgehaald wordt. Wakker liggen kan ik ook maar dan omdat ik nog niet uit het ontwerp van de taart kom. Hier ben ik nl langer mee bezig dan de taart zelf  ;) .
En nog over de bc met bloem....ik weet niet of ik dit zou doen, eerlijk gezegd... Dan zou ik eerder de mbc maken. Deze blijft ook redelijk stevig.
Veel succes iig!  :thumb: