101

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Als het niet te grote stukjes zijn (5x5cm) heb je voor ca. 37 personen. Ik vind het nèt wat krap, maar een ander zou het misschien groot genoeg vinden.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

102

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Ik snap echt niet hoe jullie dit uitrekenen... ik kom echt op rare uitkomsten. Iemand die mij hiermee kan helpen.

Als ik een bakvorm heb van 20cm met 10cm hoogte wat zijn dan de hoeveelheden die ik nodig heb

103

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

soheilaouchene schreef:

Ik snap echt niet hoe jullie dit uitrekenen... ik kom echt op rare uitkomsten. Iemand die mij hiermee kan helpen.

Als ik een bakvorm heb van 20cm met 10cm hoogte wat zijn dan de hoeveelheden die ik nodig heb


Ronde bakvorm 20cm, biscuit 10 cm hoog; volgens de tabel is dat 6,2 halve liters.

Ik weet niet welk recept je wilt gebruiken.

Voor de mix van Funcakes hou je aan: per 1/2 liter inhoud van je vorm:
1 ei (=50 gram) + 65 gram mix + 6,5 ml water.

dus in jouw geval 310gram ei + 403gram mix en 40 ml water


Voor basisbiscuit 1 hou je aan:per 1/2 liter inhoud van je vorm
1 ei (=50 gram) + 30 gram suiker + 25 gram bloem + 5 gram maizena

dus in jouw geval 310gram ei + 186 gram suiker + 155 gram bloem + 31 gram maizena


Voor basisbiscuit 2 hou je aan:per 1/2 liter inhoud van je vorm
1 ei (=50 gram) + 30 gram suiker + 30 gram bloem

dus in jouw geval 310gram ei + 186  gram suiker + 186 gram bloem


Voor de Chocolademix van Funcakes hou je aan: per 1/2 liter inhoud van je vorm:
1 ei (=50 gram) + 85 gram mix + 18 ml water.

dus in jouw geval 310 gram ei + 527 gram mix + 112 ml water

Voor cake hou je aan:per 1/2 liter inhoud van je vorm
55 gram roomboter + 55 gram ei + 55 gram suiker + 55 gram zelfrijzend bakmeel

dus in jouw geval 341 gram boter + 341 gram ei + 341 gram suiker + 341 gram zelfrijzend bakmeel

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

104

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Ik heb een vraag over alle verschillende tabellen die er te vinden zijn mbt de hoeveelheid biscuitmix. Ik wil een stapeltaart maken met een bakvorm van 22,5 en van 15 cm. Als ik in de tabellen hier op de site kijk heb ik voor de 15 cm (ik wil ongeveer 7 cm hoog bakken) 115gr biscuitmix, 85gr ei en 12gr water nodig, volgens de berekeningen in dit draadje heb ik 156gr biscuitmix, 120gr ei en 16gr water nodig en volgens funcakes zelf 200gr biscuitmix, 160gr ei en 20gr water. Bij de bakvorm van 22,5 cm (ook 7 cm hoog bakken) heb ik volgens de tabellen en volgens funcakes 250gr biscuitmix, 200gr ei en 25gr water nodig, maar volgens de berekeningen in dit draadje 361gr biscuitmix, 278gr ei en 36gr water.

Dit wordt mijn eerste keer taart bakken en versieren, dus wilde me graag goed voorbereiden.... Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer...  :think:

Kan iemand me advies geven welke richtlijn ik nu het beste kan volgen??

105

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

karintin schreef:

Ik heb een vraag over alle verschillende tabellen die er te vinden zijn mbt de hoeveelheid biscuitmix. Ik wil een stapeltaart maken met een bakvorm van 22,5 en van 15 cm. Als ik in de tabellen hier op de site kijk heb ik voor de 15 cm (ik wil ongeveer 7 cm hoog bakken) 115gr biscuitmix, 85gr ei en 12gr water nodig, volgens de berekeningen in dit draadje heb ik 156gr biscuitmix, 120gr ei en 16gr water nodig en volgens funcakes zelf 200gr biscuitmix, 160gr ei en 20gr water. Bij de bakvorm van 22,5 cm (ook 7 cm hoog bakken) heb ik volgens de tabellen en volgens funcakes 250gr biscuitmix, 200gr ei en 25gr water nodig, maar volgens de berekeningen in dit draadje 361gr biscuitmix, 278gr ei en 36gr water.

Dit wordt mijn eerste keer taart bakken en versieren, dus wilde me graag goed voorbereiden.... Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer...  :think:

Kan iemand me advies geven welke richtlijn ik nu het beste kan volgen??

De tabellen wijken soms nogal uiteen idd. Ik bak al wat jaartjes en heb daardoor een eigen tabel gemaakt. Is eigenlijk een mengelmoes van verschillende tabellen  ;). Voor de 15 cm gebruik ik 160 gr mix en voor de 22,5 gebruik ik 300 gr mix. Mijn biscuits worden 7-8 cm hoog. Maar de hoogt kan (ook) afhankelijk zijn van welke mixer en/of oven je gebruikt en hoe heet je bakt.

106

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Top, handig zeg!

107

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Ik gebruik deze tabel idd ook voor de biscuit mix. Alleen nu wil ik red velvet maken. Ik heb de tabel aangehouden die op de verpakking staat, alleen krijg ik hiermee nog niet eens de helft vd bakvorm gevuld. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?