1

Onderwerp: 2 kleuren fondant op de taartt

Goedemorgen, ik heb een vraagje over een taart die ik voor zondag mag maken.

de taart moet wit aan de zijkant en bovenop zwart met een sterren stelsel van glitters.
zelf versiert ze de taart met star wars poppetjes.

mijn vraag is nu:

hoe doe ik dat netjes , die plak zwart aan de bovenkant???

ik hoop ondanks de vakantie stilte dat er iemand is die me kan helpen :think:

alvast heel erg bedankt :)

2

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

Ik leg een uitgerolde lap (marsepein) op bakpapier of hhfolie en snijd hier de ronde cirkel?plak, die op de taart moet komen, uit. Dan leg ik deze even in de vriezer zodat de de cirkel wat harder is geworden en niet vervormt tijdens het op de taart leggen. Met marsepein werkt dit goed, maar fondant kan minder goed tegen vocht dan marsepein, dus weet niet of dit werkt. Je zou het eerst met een klein lapje uit kunnen proberen?  ;)

3

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

Esther68 schreef:

Ik leg een uitgerolde lap (marsepein) op bakpapier of hhfolie en snijd hier de ronde cirkel?plak, die op de taart moet komen, uit. Dan leg ik deze even in de vriezer zodat de de cirkel wat harder is geworden en niet vervormt tijdens het op de taart leggen. Met marsepein werkt dit goed, maar fondant kan minder goed tegen vocht dan marsepein, dus weet niet of dit werkt. Je zou het eerst met een klein lapje uit kunnen proberen?  ;)


dank je wel Esther , dan doe ik het toch met marsepein!!! :thumb:

4

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

Ik zou denken dat het met fondant ook moet lukken, cirkel uitsnijden en optillen met je rolstok? Ik zou fondant niet eerst in de vriezer doen.

5

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

Bakkerie schreef:

Ik zou denken dat het met fondant ook moet lukken, cirkel uitsnijden en optillen met je rolstok? Ik zou fondant niet eerst in de vriezer doen.

Met fondant zal  het ook wel gaan, denk ik. De lap leg ik niet lang in de vriezer maar net zo lang dat het niet meer vervomt, wat met de rolstok meestal wel gebeurt is mijn ervaring  ;)

6

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

Als ik de lap er dan op heb is het dan niet een lelijk gezicht als het zo'n randje is? :think: (hoop dat je snapt wat ik bedoel :lol: )

of ben ik nu een zeur normaal zou ik dat weg werken met een sierrandje maar dat willen ze niet :nooo:

7

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

Ik snap wat je bedoelt  ;) . Maar bekleed je de taart eerst in zijn geheel of zijkant en bovenkant apart? Al ze geen sierrand willen zou ik de taart eerst in zijn geheel bekleden en dan een de zwarte plak erop. Liefst zo dun mogelijk zodat je bijna geen verschil ziet  ;) . Je zou de rand wat (voorzichtig) platter kunnen drukken/wrijven. Willen ze er ook geen (dun) sliertje zilver oid langs? Lijkt me wel leuk omdat het Star Wars is en er een sterrenstelsel/glitter op komen  :y .
Hoe doe je het sterrenstelsel eigenlijk precies? Ben nieuwsgierig  :o  ;)

8

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

hahahah dank je wel Esther, hoe ik dat precies ga doen weet ik eigenlijk ook nog niet.

misschien strooi ik het gewoon op de bovenkant, anders wil ik het misschien ook verven maar denk niet dat ze dat echt bedoelde daar zie je immers ook niks meer van als je er die spulletjes op zet :lol:

maar ga morgen maar is een proef dingetje doen , lijkt me verstandig =D

bedankt voor alle adviezen :thumb:  zal zondag de taart laten zien :y  :y

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

Succes ermee :) lijkt me lastig twee kleuren. Benieuwd hoe je dat gaat doen. Maar komt vast goed!

10

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

ik heb besloten de taart met hollandse boter creme af te smeren en dan streepjes in te trekken dat dan op ringen van de aarde zou moeten lijken :lol:  :think:

dit is het steren stelsel proefsel, vind je het wat :think:  :think:


https://s31.postimg.org/57rmbgpkn/IMG_20160729_092034.jpg

11

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

Ja leuk Baklataart!

12

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

Dank je wel Bakkerie =D

13

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

Baklataart schreef:

ik heb besloten de taart met hollandse boter creme af te smeren en dan streepjes in te trekken dat dan op ringen van de aarde zou moeten lijken :lol:  :think:

dit is het steren stelsel proefsel, vind je het wat :think:  :think:


https://s31.postimg.org/57rmbgpkn/IMG_20160729_092034.jpg

Ziet er mooi uit hoor!

14

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

http://myalbum.com/photo/eULk5Y9Omipr/360.jpg

zo heb ik hem afgeleverd zelf ging de mama van de jarige er nog van alles opzetten en dan krijg ik nog foto's dan zou ik het in een topic laten zien.

ze was er wel erg blij mee, zelf blijf ik het lastig vinden omdat je hem niet af kan maken :think:

15

Re: 2 kleuren fondant op de taartt

Heel mooi gedaan hoor! Je mag blij zijn met het resultaat :)