1

Onderwerp: Diamant patroon zorgt voor lucht tussen taart en fondant?

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of anderen hier ook last van hadden?
Als ik mijn taart strak afsmeer en nadat deze gekoeld is er de fondant over doe, dan ga ik daarna gelijk het patchwork diamond cutter erin drukken, maar dan lijkt het bij mij altijd alsof het fondant wat van de taart af komt te staan, of dat er wat lucht tussen komt,  vooral bovenaan bij de gemaakte scherpe randjes.
Hoe voorkom ik dit? misschien is het beter om dan met ganache af te smeren? zodat de basis echt hard is wanneer ik de patchwork cutter gebruik?
met botercreme duw ik deze misschien een beetje in of wordt deze dan weer zacht.

Ik hoor graag jullie mening :)

Groetjes Astrid.

2

Re: Diamant patroon zorgt voor lucht tussen taart en fondant?

Trekt het niet meer straks in de koelkast ? Ik had laatst een fondant taart die ook geen bobbelen, in de koelkast was het weer glad getrokken en was er van bobbels niets meer te zien. Ook met bc afgesmeerd.

Christine.

3

Re: Diamant patroon zorgt voor lucht tussen taart en fondant?

hoi keukentje,
bobbeltjes blijf je toch wel zien, wel werd de zachte plekken weer hard, dus dat zal liggen aan de botercreme die gewoon zacht wordt dus.

4

Re: Diamant patroon zorgt voor lucht tussen taart en fondant?

Ik smeer altijd af met bc maar heb hier nooit last van. Misschien duw je iets te hard? ikzelf duw de Diamond cutter maar heel licht aan zodat ik een klein beetje een lijntje zie en zodra ik helemaal rondom ben geweest maak ik de lijntjes voorzichtig wat dieper met een tool genaamd the design wheeler.