1 Laatst bewerkt door astap79 (27-06-2016 19:44)

Onderwerp: Uiltjes taart

Voor een meisje dat haar 8e verjaardag vierde mocht ik een uiltjes taart maken.
de kleuren maakte niet uit, dit mocht ik zelf verzinnen.
Toen kwam de dag dat ik mocht bekleden, en dit was... afgelopen donderdag :( ohh wat een drama wat een drama!
Ik denk dat ik moet gaan oefenen met ganache want dit was niet te doen.
Ik had de taart mooi afgesmeerd met melkchocolade botercreme en dit was wel hard geworden, toen ging ik bekleden, en wilde hem gaan smootheren, dit ging gelijk mis.. mijn Flexi smoothers zaten gelijk vast en duwde zo het fondant heen en weer waardoor er een scheurtje in kwam en de chocolade erdoorheen kwam :(...ik heb er verder niks aan kunnen doen en maar in de koelkast gezet en snel de volgende geprobeerd, heel snel fondant erover en aandrukken, heb deze toen maar niet met de smoothers geprobeerd.. onmogelijk om dus sharp edges te maken.
Ik zat zo in de put van deze taart en wist niet wat ik ermee aan moest, ik dacht zelfs van..nouja anders deze taart maar weggeven..
Toen kwam ik op het idee om mijn decoratie aan te passen en de onderste lelijke gedeukte taart met horizontale stroken fondant te bekleden en heb ik alle lelijke plekken zo dus weg kunnen werken.
de rest van de decoratie erop en voila toch nog best een leuke taart geworden.

Wel moet ik iets anders verzinnen voor zulke warme vochtige dgn, ik ben ook aan het kijken voor wat fondant wat hier beter tegen kan.
Ik gebruik nu Callebaut en deze bevalt en smaakt prima, maar kan niet goed tegen de hitte helaas.

Sorry voor het lange verhaal...hier is het taartje :)

https://s32.postimg.org/hjwupewi9/DSC_4608.jpg

Re: Uiltjes taart

Oh wat erg.. Van zulke dingen word je helemaal chagrijnig. Maar wat een mooie en strakke taart heb je er uiteindelijk toch van weten te maken! Knap hoor.

3

Re: Uiltjes taart

Wat een schatje, je stapel! Vind de uiltjes ook zo lief :y . Het was een ramp om taarten te bekleden met die hoge luchtvochtigheid. En ik vermoed dat elke fondant er toch wel (iets) op reageert. Een airco en/of luchtontvochtiger kunnen helpen, maar ik weet niet of dat een optie voor je is natuurlijk...

4

Re: Uiltjes taart

Ik vind het een erg mooie taart geworden! :thumb: Niks van je frustratie in terug te zien ;-)

5

Re: Uiltjes taart

Wat een schatje van een taart, het lijkt me een drama om met dit weer met fondant te moeten werken.
Ik  denk dat Fatimah super blij was met haar taart.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

Re: Uiltjes taart

Wat een leuke taart! Ontzettend lieve kleurtjes en juist die horizontale strepen vind ik superleuk!
Ik had van de week hetzelfde gedoe met fondant van de shop... Frustrerend!!

7

Re: Uiltjes taart

Onwijs leuk ontwerp, met die strepen!! Leuke kleurtjes

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

8

Re: Uiltjes taart

ahhh, ja vreselijk dat weer ,niet zo zeer voor ons, alhoewel :rolleyes:  :rolleyes: maar voor taart inderdaad een drama!!

Maar wat een geweldige taart heb je er van gemaakt en wat is die vrolijk en je uiltjes zijn zo ontzettend leuk, super hoor echt je kan er trots op zijn :thumb:

en wat knap van je dat je ondanks de stress op het idee van de strepen kwam, super leuk en niemand die iets van je drama ziet, echt een geweldige taart!!!

9

Re: Uiltjes taart

Als je niks had gezegd, had ik zeker geweten dat die strepen bij het ontwerp hoorde, hartstikke mooie taart!

10

Re: Uiltjes taart

Bedankt voor de leuke reacties!!
De strepen zouden eerst ronde circels worden :)

11

Re: Uiltjes taart

Wat een leuke taart is het geworden...ondanks het plakweer. Lieve kleurtjes, vrolijke uiltjes. Goed gedaan hoor!!! Maar ik snap je frustratie heel goed, het vochtige weer is een ramp als je taart moet maken.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

12

Re: Uiltjes taart

Ik vind dat je het knap opgelost hebt en de kleuren.....prachtig gekozen!!