1

Onderwerp: Strakke koekjes

Hoi hoi,

Dit topic is waarschijnlijk al besproken maar ik vind het niet terug

Mijn koekjes zijn nooit mooi strak wanneer ze uit de oven komen
Hebben jullie tips?

Ik rol mijn deeg uit en leg het dan tenminste 30 min in de koelkast.
Dan steek ik mijn koekjes uit
Afhankelijk hoe warm het is in de keuken, leg ik de koekjes nog eens 10 à 15 min in de koelkast alvorens ik ze in de oven plaats.

Mijn koekjes behouden wel hun vorm, maar hebben nooit een strakke rand.

Bedankt alvast voor jullie tips

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

2

Re: Strakke koekjes

ik zal je even melden, je staat in de verkeerde rubriek.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Re: Strakke koekjes

Ietsje meer bloem erin doen? Dan wordt je deeg wat steviger. Dat zou ik proberen nu koelen kennelijk niet genoeg helpt.

Tieneke

4

Re: Strakke koekjes

Move to ~> Bakken en vullen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Re: Strakke koekjes

Wat is de verhouding van je deeg.
Deeg kan je het beste 1 a 2 dagen van te voren maken dan zijn alle smaken goed doortrokken en is de suiker opgelost en de bloem heeft water opgenomen.
Of een koekje zijn vorm behoudt is afhankelijk van de hoeveelheid van de verschillende grondstoffen.

Als je zondigt zondig dan lekker

6

Re: Strakke koekjes

Hallo

Bedankt voor jullie berichtjes en sorry dat ik niet gereageerd heb, heb het vreselijk druk gehad.

Ik heb wat meer bloem gebruikt en de koekjes hebben al wat meer hun vorm behouden (maar ik ben nog niet helemaal tevreden)
Hier zien jullie het resultaat: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=248949

Lang delftje: om op jouw vraag te antwoorden, dit is het recept

- 225 gr zachte boter
- 140 gr witte suiker
- 1 eidooier
- 1/2 tl vanillearoma
- 280 gr bloem (heb ik nu naar 300 gr gebracht)

De koekjes zijn heel zacht aan de rand, als ik ze aan de rand durf vast te nemen, dan verkruimelen ze

Dit weekend koekjes gemaakt (zie link hierboven) en versierd en ik heb ze net in de oven aan 50° gezet met de deur op een kier om ze te laten uitharden ... ik ben benieuwd naar het resultaat

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

7

Re: Strakke koekjes

Recept gebruiken van De Koekenbakkers en na het uitsteken eerst nog uurtje in koelkast leggen en direct vanuit koelkast de oven in,,je koekjes zijn dan zekers te weten super strak

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: Strakke koekjes

Er zit veel te weinig bloem in voor strakke koekjes dat moet minstens 400 gr zijn.

Als je zondigt zondig dan lekker

9

Re: Strakke koekjes

Dank je Tigrasas en lang delftje voor jullie advies
Zal ik zeker proberen  :)

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

10

Re: Strakke koekjes

Kijk ook eens bij dit topic:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=86988

Ik vind het recept van Peggy Porschen het meest ideaal. En inderdaad zoals Tigrasas zei de koekjes na het uitsteken nog een kwartiertje de koeling in