1

Onderwerp: Taart bekleden met musketzaad/discodip

Hoi,

Ik moet een taart maken met disco dip / muzketzaad.
Hoeveel zal ik nodig zijn?

Het gaat om een 22,5 en 15 cm taart

Groetjes Lisette

2

Re: Taart bekleden met musketzaad/discodip

Heel veel denk ik en een stofzuiger :lol:  :lol:

ik weet het niet hoor er staat overal gewoon veel :think:

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=201212

hier staan wel wat hoeveelheden maar in ieder geval heel veel :D

wie weet heeft iemand het antwoord voor je !! succes in elk geval :thumb:

3

Re: Taart bekleden met musketzaad/discodip

Oh wat leuk...ik vind dat zo leuk uitzien...maar houd er rekening mee dat je niet alleen sprinkels op je taart hebt zitten  :lol: ....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4 Laatst bewerkt door keukentje (28-06-2016 18:16)

Re: Taart bekleden met musketzaad/discodip

Ik zag op pinterest een tip, op de bovenkant van de afgesmeerde taart een taart kartonnetje, net iets kleiner dan de taart zelf, op de onderkant ook ( mocht die daar nog niet zitten) de musket/sprinkels in een ruime diepe schaal (bijv lasagne schaal) doen en de taart bij onder en bovenkant vast houden en door de musket/sprinkels rollen, recht op zetten en van de boven kant het kartonnetje verwijderen en daar ook musket/sprenkels op doen.

Of het werkt weet ik niet ik zeg alleen wat ik zag  :+

Christine.

5

Re: Taart bekleden met musketzaad/discodip

@keukentje dat klinkt behoorlijk riskant...

Als ik een taart aan de zijkant met zoiets moet doen, dan zet ik mijn draaiplateau + taart (met kartonnetje eronder) op of in een bakplaat, en dan neem ik wat van de discodip (oid) in mijn hand. Dan ga ik met mn hand er eerst aan de bovenkant langs en dan valt het vanzelf langs de taart 'ertegenaan'. Als je discodip dan op is, kun je de bakplaat weer leegkiepen in een bakje en opnieuw beginnen tot de taart helemaal bedekt is.

Suc6!

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

6

Re: Taart bekleden met musketzaad/discodip

Ja, zo doe ik het ook MariekjeJo.
De laatste keer heb ik hem overigens in een hoge taart doos gezet. Dat ging nog beter.

Ik weet niet goed hoeveel ik gebruikt heb. Ik had een 5 kilo emmer gekocht bij de Hanos voor ene taart van 3 etages, maar daar was maar weinig uit in verhouding.

Ik weet niet waar je woont Lisette,  maar mocht het in de buurt van Almere zijn heb ik wel een flinke bak voor je :)

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

7

Re: Taart bekleden met musketzaad/discodip

djoeke mocht je de bak nog hebben... waar in almere woon je en wat wil je ervoor hebben :)?