1

Onderwerp: Rolstok met maatringen en The mat

Beste allemaal,

Als ik iets wil weten of ideeën nodig heb zoek ik meestal op dit forum want iemand weet altijd wel raad en meestal is het al een keer gevraagd. Maar nu zit ik toch met een vraag waar ik niet echt het antwoord op kan vinden.

Ik ben pas jarig geweest en heb The mat gekocht omdat me dit erg handig lijkt (heb hem nog niet gebruikt). Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over The mat, maar lang wikken en wegen heb ik besloten om hem toch te kopen.
Nu wil ik eigenlijk ook zo'n rolstok met van die maatringen kopen maar ik vraag me af gaat dat wel samen met The mat.

Dus graag zou ik willen weten wat zijn jullie ervaringen met de The mat in combinatie met en rolstok met maatringen.

Alvast bedankt voor alle antwoorden.

Re: Rolstok met maatringen en The mat

Mocht je de originele The Mat gekocht hebben dan staat hier een maatvoering op en er staat ook op hoeveel gram fondant je moet gebruiken. (Misschien even omrekenen) Je rolt het uit naar de juiste maat en je hebt gelijk de goede dikte van het fondant. Zo heb je geen ringen om je rolstok nodig.

Bij The Mat zonder maatvoering denk ik niet dat het helpt om ringen te gebruiken omdat het fondant tussen je mat ligt. Denk dat de kans klein is dat je het te dun uitrolt.

Een rolstok met ringen kun je het beste gebruiken wanneer je uitrolt op je werkbank of non stick board.

Groetjes Kirsten

3

Re: Rolstok met maatringen en The mat

ik had de mat en de maatringen, ik vond het niet fijn werken zeker niet met de ringen dat ging bij mij niet.

ik denk dat de eerste optie van bakmijntaart het beste is :think:

4

Re: Rolstok met maatringen en The mat

Bedankt voor jullie reacties, ik ga er toch nog eens over nadenken