1

Onderwerp: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Hai,

Wie heeft ervaring met enchanted Cream en zo ja welke smaak of toevoeging heb je gebruikt?
Alvast bedankt!

2

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

In een ander topic van jou heb ik ook al iets gezegd over de EC maar wilde toen niet te negatief zijn  ;). Omdat ik veel positieve reacties had gelezen over deze Cream heb ik deze ook gekocht. De Cream is makkelijk te maken en klopt ook mooi luchtig, maar de smaak en structuur vind ik niet lekker  :O . Komt misschien omdat ik een bc (mix) had verwacht maar dan luchtiger. Ik vind het totaal niet op elkaar lijken, eerlijk gezegd. Ik moet er ook bij zeggen dat ik de Cream als toef heb gespoten op een cc en je hier wel hele mooie toeven van kan spuiten. Ze blijven ook in vorm, maar heb het idee dat de Cream wat uithardt. Nu weet ik niet of dit normaal is en of dit ook gebeurt als je deze Cream als vulling gebruikt. Als je deze Cream niet kent zou ik deze eerst uittesten. Misschien vind jij deze helemaal te gek. Ik vind bv fruit/choco combi en mbc niet echt lekker en ben hiermee echt in de minderheid als ik zo op het forum kijk  ;)

3

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

hi!

ik heb al heel veel zakken versleten dus ik heb wel wat ervaring ; ). Ikzelf  vind de enchanted cream op zich al lekker maar verder kun je het mixen met eigenlijk alles. Ik gebruik vaak de smaak stoffen van funcakes, maar ook gesmolten chocolade, koek ed kan prima. Ikzelf maak de mix altijd met alleen melk, dan vind ik m zelf nog een tikkeltje lekkerder :).

4

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Esther het klopt wel een beetje wat je zegt over het 'uitharden' op een cc maar dat is echt alleen de buitenkant wat ietsje steviger wordt maar binnenin de toef niet. tenminste dat is mijn ervaring ;). ik gebruik enchanted cream ook vaak om taarten te vullen en dan wordt de cream niet steviger. Ik vind de cream wel heel lekker en mensen die een taart bij mij bestellen vragen er specifiek om :). qua structuur komt het denk ik in de buurt van de vulling van een negerzoenen alleen net iets luchtiger en iets minder zoet.

5

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

lilli schreef:

Esther het klopt wel een beetje wat je zegt over het 'uitharden' op een cc maar dat is echt alleen de buitenkant wat ietsje steviger wordt maar binnenin de toef niet. tenminste dat is mijn ervaring ;). ik gebruik enchanted cream ook vaak om taarten te vullen en dan wordt de cream niet steviger. Ik vind de cream wel heel lekker en mensen die een taart bij mij bestellen vragen er specifiek om :). qua structuur komt het denk ik in de buurt van de vulling van een negerzoenen alleen net iets luchtiger en iets minder zoet.

Jaa  :Y  vulling van een negerzoen  ;) . Wist zo gauw niet waar ik deze mee moest vergelijken. Ik zat al met schuimblokken, maar dan minder hard. Nou vind ik deze vulling en die fluffy, of zoiets?, voor op brood ook niet lekker dus klopt precies  ;). Zo zie je maar hoe smaken verschillen  ;) . Ik vind de bc (mix) dan juist weer heel lekker terwijl sommige dit een hap boter vinden  ;) . Nog een vraagje...de bc kan langer buiten de koeling, maar hoe zit dit dan met de EC? Omdat hier melk in gaat. Heb de EC 1x gemaakt maar weet eigenlijk niet meer hoe het zit  ;) .

6

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Enchanted creme werkt gemakkelijk en blijft mooi stevig. Naturel nooit gebruikt, wel met smaakstoffen oa banaan, sinasappel, witte chocolade en coffee.
Met het "indrogen" geen ervaring, omdat ik het altijd tussen m'n taart doe en niet bovenop cupcakes oid

7

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Ik ben groot fan van EC, doe er ook van alles door, laatst nog de irish coffee smaak van funcakes, die viel erg goed in de smaak. De toeven blijven heel stevig, als je hem alleen met water maakt kan ie wel buiten de koelkast blijven met alleen melk of gecombineerd zou ik het niet doen .

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

8 Laatst bewerkt door Hakkiegebakkie (29-05-2016 22:18)

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Hai allemaal,

Esther bedankt voor je eerlijkheid, ik zal hem eerst een keer voor proef maken en dan kijken wat ik ervan vind.
Bedankt lilli von en Willeke, ik denk als ik jullie zo hoor, dat een smaakstof het beste is om er in te doen en dat ik hem voor de bruidstaart beter met alleen water kan maken!
Tips waar ik wat aan heb en ik ben gek op negerzoenen en mijn man vindt ze vies, smaken verschillen idd!
Groetjes
Hak

9

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Ik vind het ook heel fijn werken doe er meestal gesmolten witte chocolade erdoor dat is echt heel erg lekker  :)

10

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Ik heb ook een zak gekocht en patidess bosbes... Samen met bosbessenjam tussen een taart en misschien bekleden met marsepein. Heb ik nog niet in huis dus ik denk dat het een kale taart wordt.
Of is dat erg saai? Dan gewoon afsmeren met de EC en toefjes EC erop spuiten? Wel maken met water want dan kan hij buiten de koelkast staan..
Zou dit lekker zijn?

11

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Ik bedenk me net dat ik cake ga gebruik ipv biscuitmix. Ook lekker toch? Of liever botercreme mix. Vind ik ook lekker trouwens...

12

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

chantal1980 schreef:

Ik bedenk me net dat ik cake ga gebruik ipv biscuitmix. Ook lekker toch? Of liever botercreme mix. Vind ik ook lekker trouwens...

Beetje verwarrend dat je een vraag gaat stellen, bij de vraag van iemand anders.
Misschien even een nieuw topic openen met je vraag?!

13

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Willeke87 schreef:
chantal1980 schreef:

Ik bedenk me net dat ik cake ga gebruik ipv biscuitmix. Ook lekker toch? Of liever botercreme mix. Vind ik ook lekker trouwens...

Beetje verwarrend dat je een vraag gaat stellen, bij de vraag van iemand anders.
Misschien even een nieuw topic openen met je vraag?!

In plaats van dit op de vingers tikkende antwoord had je ook antwoord op mijn vraag kunnen geven. Maar het was meer een mijmering van mezelf. Zoals je ziet aan het aantal berichtjes ga ik al even mee op dit forum en weet ik ook wel hoe het werkt.

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Hai allemaal bedankt vr de opmerkingen.
Ik heb sinaasappelsmaak gekocht, omdat ik ook orangecurd in de taart doe, daarnaast botercreme met witte choco en dulce leche. Nou ik denk dat het heerlijk wordt!
Volgende keer doe ik gesmolten chocolade erdoor, mijn lievelingssmaak!
Ik heb het nog niet gemaakt maar ik ben gek op negerzoenen, dus...komt goed!

15

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Nou ben benieuwd, laat je even weten hoe je het vind?

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

16

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Ohh wat een goed idee, sinaasappel,  klinkt echt zo lekker  :9  :thumb:

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Hey
Ik heb mijn eerste zak van de cream gekocht en nu was mijn vraag kan je ook pure chocolade er in  mengen en zakt ie dan niet in

18

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

kan zeker hoor !! ik heb het nu gemaakt met karamel erdoor ohhh dat is wel heel erg lekker ook hoor :9  :9

19

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Ik heb er vanmorgen chocopasta met een vleugje sinaasappel erdoor gedaan en het bleef mooi stevig en was heerlijk.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

20

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

vonn schreef:

Ik heb er vanmorgen chocopasta met een vleugje sinaasappel erdoor gedaan en het bleef mooi stevig en was heerlijk.

Groetjes Vonn


klinkt ook erg lekker Vonn!!

heb jij al je sloffen vorm gebruikt? ik ga morgen een aardbeien slof proberen te maken :9  :9

21

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Baklataart schreef:
vonn schreef:

Ik heb er vanmorgen chocopasta met een vleugje sinaasappel erdoor gedaan en het bleef mooi stevig en was heerlijk.

Groetjes Vonn


klinkt ook erg lekker Vonn!!

heb jij al je sloffen vorm gebruikt? ik ga morgen een aardbeien slof proberen te maken :9  :9

Jaaaaa het was heerlijk. Ik heb hem vorige week zondag gemaakt. Erg leuk en heerlijk.  Alleen had ik slagroom gemengd met bankerbakkersroom maar dat bleef erg dun, zal wel iets fout hebben gedaan.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Oohh met caramel klinkt ook lekker.
Ik ga het dinsdag proberen met chocola

Dankjewel

23

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

Ik zou graag smaak toevoegen aan de creme, maar kan dit met (diepvries) fruit?

Groetjes van Veerle

24

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

als je het goed uit laat lekker kan het wel desnoods iets minder vocht toevoegen , lijkt me trouwens ook erg lekker, ga het ook eens doen :D

25

Re: Enchanted Cream, wie heeft ervaring

bedankt voor het meedenken, idd minder vocht toevoegen zou wel slim zijn :thumb:

Groetjes van Veerle