1

Onderwerp: Callebaut fondant.

Ik bekleed eigenlijk altijd met marsepein en dat is met dit weer ook niet echt fijn, maar nu heb ik een taart die bekleed moet worden met fondant. Dit nooit meer... Maar dit is sowieso een dramataart omdat het eerste wat mis is gegaan is dat ik er een halve week naast zit (taart is voor vrijdag) en de (gevulde en afgesmeerde) taart wel moet invriezen of een nieuwe maken. Ben niet zo van het invriezen eigenlijk. Nu heb ik FunCakes fondant gekocht omdat ik dit op de fiets kan halen. Verder niks in de buurt of ik moet AH/Jumbo/Emte fondant halen, maar wil eigenlijk wel kwaliteit. Ik heb dus de FC fondant geprobeerd maar een en al scheur. Heb alle tips op het forum al gelezen en weet niet (meer) wat ik nog kan doen. Sorry voor mijn geklaag, maar ben lichtelijk gefrustreerd..
Maar goed, de ene keer dat ik een fondant taart had, had ik Callebaut fondant omdat ik daar goede dingen over las. En inderdaad, deze is erg goed. Zowel de smaak, terwijl ik niet echt van de fondant ben, als het werken ermee. maar de Callebaut is bijna alleen in 7 kilo verpakking te krijgen en dat vind ik wel veel omdat ik die nooit op krijg. Met googelen kom ik wel 2,5 en 1 kilo tegen maar 9 vd 10x als ik op de site ga kijken blijken ze toch alleen de 7 kilo te hebben. En als ik wel een site heb gevonden die 1/2,5  kilo verkoopt is het in Belgie en/of is het niet binnen een dag verzenden. Dus wie weet waar ik wel een kilo kan kopen en die ook nog dezelfde dag verzonden kan worden?

2 Laatst bewerkt door Elize van B. (06-06-2016 13:52)

Re: Callebaut fondant.

Het wordt o.a. verkocht bij funwithcakes.be, taartendeco.be en hetzoetemagazijntje.be. Soms wordt het premium white icing paste genoemd. Bij Nederlandse webshops kan ik het niet echt vinden.

3 Laatst bewerkt door Elize van B. (06-06-2016 14:03)

Re: Callebaut fondant.

Elize van B. schreef:

Het wordt o.a. verkocht bij funwithcakes.be, taartendeco.be en hetzoetemagazijntje.be. Soms wordt het premium white icing paste genoemd. Bij Nederlandse webshops kan ik het niet echt vinden.

Toch wel! Stertaarten.nl
Oh wacht, aan die Belgische webshops had je niks, ik lees nu pas dat je zocht naar Nederlandse.

4

Re: Callebaut fondant.

Stertaarten had ik ook al gevonden, maar daar staat in de voorwaarden dat ze streven naar een levering binnen 2 weken. Dit duurt te lang. Misschien is het in de praktijk zo dat je de volgende dag, of de dag daarna, de spullen in huis hebt, maar toch durf ik het niet aan.

5

Re: Callebaut fondant.

zelf heb ik nog maar een klein beetje anders had ik wat naar je opgestuurd hoor, ik hoop dat iemand het nog voor je kan doen :think:

6

Re: Callebaut fondant.

Ik maak ook altijd met marsepein omdat ik self fondant niet lekker vind maar nu heb ik een fondant gevonden die erg lekker is die niet plakt of scheurt en heel dun kan worden uit gerold. Het heet smartflex velvet. Hij is Echt perfect. Hij is te Koop in Emmers van 1,4 kilo.

7

Re: Callebaut fondant.

@baklataart: lief, dankjewel  =)
@taartjuffie: die ken ik nog niet. Waar koopje je deze dan?

Uiteindelijk ben ik toch naar de AH gefietst om fondant te halen. Tijdje terug had ik een erg klein taartje en had toen ook deze gekocht. Ging best goed en smaak viel was/is ook niet slecht, maar omdat ik nu een stapel heb wilde ik callebaut. De AH hardt toch iets uit, wat callebaut niet doet. Ik moet zeggen dat het ondanks het weer en de grootte van de taart, het uitrollen en bekleden erg goed ging (FC fondant begon al te scheuren na 3x uitrollen  :S. Na veel kneden en een houten roller gebruikt te hebben ging de lap nog wel, maar eenmaal tijdens het bekleden zag ik de FC fondant al scheuren). AH fondant is dus zo slecht nog niet  ;)

8

Re: Callebaut fondant.

Die smart flex is online te koop bij super-taart.
Ik werk altijd met funcakes fondant, nooit problemen mee. Dat is echt zo persoonlijk welke fondant je fijn vind om mee te werken.

9

Re: Callebaut fondant.

Willeke87 schreef:

Die smart flex is online te koop bij super-taart.
Ik werk altijd met funcakes fondant, nooit problemen mee. Dat is echt zo persoonlijk welke fondant je fijn vind om mee te werken.

Is ook zo. Ik bekleed eigenlijk altijd met marsepein en dit is echt anders werken als met fondant. Fondant vind ik vaak te zacht. Tussen de soorten marsepein zit trouwens ook veel verschil  ;) . Zo vind ik de FC marsepein ook niet zo  :O . Tijdens het zoeken naar wat de beste fondant is kwam ik wel een topic tegen waarin er flink geklaagd werd over FC fondant. Bleek iets veranderd te zijn in de samenstelling waardoor het minder fijn (lees: helemaal niet) werken was met de FC fondant, maar omdat dit een topic van een paar jaar geleden was ging ik er vanuit dat dit, na veel klachten wel opgelost was  ;).
Ik ga even op de site kijken  :thumb:  =)

10

Re: Callebaut fondant.

Willeke87 schreef:

Die smart flex is online te koop bij super-taart.
Ik werk altijd met funcakes fondant, nooit problemen mee. Dat is echt zo persoonlijk welke fondant je fijn vind om mee te werken.

Ik heb inderdaad ook echt nooit problemen met funcakes. Zowel met de voorgekleurde als de witte in grootverpakking niet.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com