1

Onderwerp: welke cake board voor 24 cm biscuit?

Hallo,

Ik dacht dat ik het allemaal goed bedacht had, maar nu heb ik toch een probleem.
Ik ga een bruidstaart maken voor 10 Juni, de taart wordt 4 lagen hoog.
Ik gebruik de volgende maten: 27,5 cm/24 cm/20 cm/15 cm.
Ik heb voor de 15 cm een goud taart karton die ik op maat knip, voor de 20 cm een cake board, de 28 cm staat op een Drum, en dan nu het probleem...voor de 24 cm had ik een cake board gekocht van 25 cm, maar de biscuit krimpen meestal en dan is juist hetzelfde formaat cake board goed, en ik heb hem nu dus extra groot.
Welk formaat cake board zou ik moeten gebruiken dan, dan zou ik een 22,5 cm moeten gebruiken maar die is weer zo klein.

Groetjes Astrid.

2

Re: welke cake board voor 24 cm biscuit?

Lastig inderdaad wanneer je een afwijkende maat hebt. Ik zou 2, of desnoods 3, goud/zilveren taartkartonnen op elkaar plakken die je zelf op maat geknipt heb (24 cm dus), De goud/zilveren kartonnen zijn al veel dikker dan een gewone, maar wanneer je er dus 2 op elkaar plakt heb je, zo goed als, hetzelfde effect als een cakeboard  ;)

Re: welke cake board voor 24 cm biscuit?

Ik weet niet hoeveel je biscuits krimpen, maar als je van plan bent nog een parelrand (bijvoorbeeld) te doen, dan zou je daarmee het board weg kunnen werken, misschien...

Bij Bouwhuis hebben ze trouwens wel disposable kartons van 24. Weet niet of dat iets is voor je?

Succes!

4

Re: welke cake board voor 24 cm biscuit?

Bedankt dames!! er komt helaas geen parelrand omheen.
Ik zat te denken om te proberen de 25 cm board op maat te snijden met een scherp hobby mes, en anders moet ik toch nog maar een bakblik van 25 cm aanschaffen :)

5

Re: welke cake board voor 24 cm biscuit?

Tante Taartje schreef:

Ik weet niet hoeveel je biscuits krimpen, maar als je van plan bent nog een parelrand (bijvoorbeeld) te doen, dan zou je daarmee het board weg kunnen werken, misschien...

Bij Bouwhuis hebben ze trouwens wel disposable kartons van 24. Weet niet of dat iets is voor je?

Succes!

Die kende ik nog niet. Dank je voor de tip  :y

6

Re: welke cake board voor 24 cm biscuit?

heb net gekeken bij bouwhuis, bedankt voor de Tip tante Taartje!!

Re: welke cake board voor 24 cm biscuit?

Graag gedaan :) Kende 'm zelf ook nog niet en weet ook niet hoe sterk/stevig ze zijn, hoor... Maar wie weet..