1

Onderwerp: taart afsmeren met meringue, met eiwit poeder of vloeibaar??? help

ik heb al eens een taart gemaakt en afgesmeerd met meringue en aardbeien erbovenop super lekker, ik heb de eiwitten zelf verhit enzo maar koste erg veel..heel veel tijd tijd zeg

ik wil mischien vloeibaar eiwit bij makro gaan halen maar vroeg me af of ik het ook met eiwitpoeder kan doen, want dan bestel ik die online, net zo makkelijk!!

maar werkt dat? en is dat net zo lekker?

oja zal ik alleen meringue erop smeren( er komen aardbeien bovenop) of zal ik er merenguebotercreme van maken??


dilemma dilemma hihi

hij moet vrijdagochtend klaar zijn dus hoop dat jullie tips hebben...druk druk druk

2

Re: taart afsmeren met meringue, met eiwit poeder of vloeibaar??? help

Ik werk altijd met meringuebotercrème. Ja, het is arbeidsintensief, en/maar wachten duurt altijd lang. Het resultaat vind ik al het werk zeker waard.
Ik hoop dat je er iets aan hebt...

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

Re: taart afsmeren met meringue, met eiwit poeder of vloeibaar??? help

maar dan met eiwitpoeder of zelf verhitten

4

Re: taart afsmeren met meringue, met eiwit poeder of vloeibaar??? help

Zelf verhitten

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

Re: taart afsmeren met meringue, met eiwit poeder of vloeibaar??? help

oke, toch zelf maken maar.

het wordt wel erg warm dit weekend helaas, en ik moet hem vervoeren een half uur in de auto....

als ik de 1-2-3 doe met half roomboter en half margarine( ergens gelezen) zou het dan gaan uitlopen/smelten

denk dat hij voordat ik aanrijd al een uur in de woonkamer op tafel staat, ik besmeer hem op het laatst en de aardbeien erop en aanrijden. maar in de auto is het erg warm dan al, denk wel dat ik de airco al vant te voren flink laat blazen in de auto.

vind het toch wel een beetje eng?

daar besmeren en aardbeien erop leggen is denk ik geen optie omdat als ik iets vergeet of tekort kom aan creme ik het niet bij kan maken??