1

Onderwerp: IP7250 foodprinter

Beste medebaksters,

Ik zit met de handen in het haar en ben wanhopig aan het worden :grr: .  Heb vorig jaar van manlief een foodprinter cadeau gekregen (van bij Cakeart) voor mijn verjaardag (in de maand mei).  Mijn printer heeft een paar keer goed geprint en nadien nooit meer.  Telkens met lijnen...de dieptereiniging gedaan, gewone reiniging, printerkop gereinigd, nieuwe intkpatronen steken (besteld bij bouwhuis omdat ik gelezen had dat deze niet uitdrogen) , dan gaat het weer voor 1 keer en nadien hetzelfde liedje :S

Wou gisteren printen, vorige keer twee weken geleden gebruikt, na heel het reinigingsproces en ...weer hetzelfde...lijnen en nog eens lijnen.  Zo worden de taartjes wel heel duur, want ik moet voor een print telkens 3 à 4 keer proberen vooraleer er iets deftig uitkomt, wat nu ook helemaal niet meer lukt. :nooo:

Van pure miserie ben ik in de winkel een voorbedrukte ouwel gaan kopen om toch de taart voor mijn nichtje te kunnen maken.

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben, wat doen jullie.  Reinigen jullie na elk gebruik?  Halen jullie telkens de inktpatronen uit de printer?

Wat doe ik fout? :think:

Alle raad is welkom

Tortje
Die heeel wanhopig is  :rolleyes:

2

Re: IP7250 foodprinter

Wat voor lijnen heb je, horizontaal of verticaal?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: IP7250 foodprinter

Heb je al contact opgenomen met de winkel waar hij vandaan komt?
Ik had ooit een foodprinter van iemand via Mp overgenomen en toen hetzelfde probleem gehad. Ook alle mogelijke reinigingen gehad, maar niks (van die persoon trouwens nooit meer een reactie gehad, dus voelde me wel een beetje genaaid, maar dat terzijde).
Toen via bouwhuis een nieuwe gekocht en nooit meer problemen gehad. Maak hem eigenlijk nooit schoon gemaakt en de inkt droogt inderdaad niet uit..

4

Re: IP7250 foodprinter

Marianne: het zijn horizontale lijnen

liezzie: je hebt een hele nieuwe printer gekocht of enkel een printerkop?  We hebben een bericht verstuurd naar Cake Art en wachten nog op antwoord.  Welke printer heb jij?

5

Re: IP7250 foodprinter

Ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen met mijn zwarte inkt. Ik heb alleen een gewone IP7250 printer gekocht en navulbare inktpatronen met inkt gekocht. Eerste keren geen probblemen en nu ineens wel. Ook al diverse dieptereinigingen gedaan, niets helpt.

Ik ga denk ik degene waar ik de navulbare inkt heb gekocht om hulp vragen misschien dat zij nog een idee heeft.

Zo lastig. Als ik een plaatje heb met zwarte inkt dan baal ik al, want komt er telkens met horizontale lijnen uit. Zo frustrerend  :(

6

Re: IP7250 foodprinter

Ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen met mijn zwarte inkt. Ik heb alleen een gewone IP7250 printer gekocht en navulbare inktpatronen met inkt gekocht. Eerste keren geen probblemen en nu ineens wel. Ook al diverse dieptereinigingen gedaan, niets helpt.

Ik ga denk ik degene waar ik de navulbare inkt heb gekocht om hulp vragen misschien dat zij nog een idee heeft.

Zo lastig. Als ik een plaatje heb met zwarte inkt dan baal ik al, want komt er telkens met horizontale lijnen uit. Zo frustrerend  :(

7

Re: IP7250 foodprinter

patries81, ik snap jouw frustratie volledig.

Ik heb antwoord gekregen, zou kunnen dat mijn instellingen niet juist staan, afdrukken op enveloppe en kwaliteit hoog, nu moet ik eerlijk toegeven dat ik niet op formaat "enveloppe" afprint, dus zal ik dat maar eerst proberen.  Als het dat niet is dan kan het zijn dat de printerkop stuk is, kan voor 99euro een nieuwe aanschaffen  :S

Bij heb volgende printwerkje eerst maar eens die instellingen gebruiken en hopen op een goede afloop

8

Re: IP7250 foodprinter

@Tortje heb jezelf ook al de printkop gereinigd?

Zie bericht in andere topic http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=247219

Mijn printkop ligt nu in een badje water. Morgen laat ik hem de hele dag drogen en dan hopen dat hij geen strepen meer geeft........