1

Onderwerp: Marsepein kneden & kleuren met Bosch MUM5

Goedemiddag allemaal!!

Ik heb een vraagje. Weet iemand hier of de MUM5 marsepein kan kneden (en kleuren)?
Bedankt alvast  :)

Re: Marsepein kneden & kleuren met Bosch MUM5

Hoi,

Ik zou marsepein of fondant niet kneden met een keukenmachine, dan gaat je keukenmachine stuk.

3

Re: Marsepein kneden & kleuren met Bosch MUM5

lekker met de hand doen, met handschoen aan dan

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Re: Marsepein kneden & kleuren met Bosch MUM5

Zou ik ook lekker met de hand doen, handschoenen aan en gaan ;) Zo heb je direct in de gaten wanneer de fondant/marsepein goed aanvoelt om te kunnen verwerken.

Re: Marsepein kneden & kleuren met Bosch MUM5

Allemaal nog bedankt. Hele late reactie van mij. Ik ben inderdaad toch maar blijven kneden met de hand. Maar als je meer dan 2 kilo tegelijk moet kneden om het te kleuren, dan krijg je soms wel last van je handen hoor.. Maar ja, dat moet je er maar voor over hebben he. :p

6

Re: Marsepein kneden & kleuren met Bosch MUM5

Ik heb hier wel eens gelezen dat mensen dat deden met het kneedprogramma van de broodbakmachine, maar of dat goed werkt weet ik niet.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7 Laatst bewerkt door Tigrasas (18-04-2016 22:28)

Re: Marsepein kneden & kleuren met Bosch MUM5

Elize van B. schreef:

Allemaal nog bedankt. Hele late reactie van mij. Ik ben inderdaad toch maar blijven kneden met de hand. Maar als je meer dan 2 kilo tegelijk moet kneden om het te kleuren, dan krijg je soms wel last van je handen hoor.. Maar ja, dat moet je er maar voor over hebben he. :p

Er is een andere manier hoor.....werken met weegschaal, werkt prima en geen kleurverschil
Ik weeg op,een gewone weegschaal de fondant of marsepein in gelijke porties, daarna op een mini weegschaal waarop je grammen en tienden van grammen kunt wegen de kleurstof voor het eerste deel, als die kleur mij dan bevalt, weeg ik de rest af, tot nu toe nog nooit fout gegaan

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: Marsepein kneden & kleuren met Bosch MUM5

Super! Bedankt hoor. Broodbakmachine ga ik hiervoor denk ik niet aanschaffen. Maar zo'n miniweegschaaltje is misschien wel wat :)