1

Onderwerp: Om te bekleden altijd afsmeren met iets?

Als je een tart wilt bekleden met fondant of marsepein (wat werkt het makkelijkste??) moet je de tart dan altijd afsmeren met iets? Heb het wel eens gedaan met botercreme, maar kan je ook andere dingen gebruiken. Zou je bv ook chocolade pasta of jam oid kunnen gebruiken? Of gewoon niks?

2

Re: Om te bekleden altijd afsmeren met iets?

Kan wel, al zou je de jam eerst 'moeten' koken geloof ik, maar je taarten worden dan nooit zo strak als met bc (1:1) of ganache.

3

Re: Om te bekleden altijd afsmeren met iets?

zelf smeer ik af met 1:1 botercrème dus gelijke delen boter en poedersuiker of swiss merengue botercrème, ganache is ook erg mooi maar dat heb ik nog nooit gedaan :)

4

Re: Om te bekleden altijd afsmeren met iets?

wat is ganache precies?

5

Re: Om te bekleden altijd afsmeren met iets?

chocolade met room voor de verhoudingen kan je bij de recepten kijken en op google vind je er heel erg veel filmpjes over je kan het dan erg mooi strak krijgen :)

6

Re: Om te bekleden altijd afsmeren met iets?

floeder schreef:

wat is ganache precies?

Hier op de site staat een recept....zie hier

Zelf smeer ik altijd af met BC 1:1, dus gelijke delen roomboter en poedersuiker. Ik voeg dan een smaakje toe (bv vanille extract). Werkt voor mij prima! Heb zelf nog niet met ganache afgesmeerd.

Bekleden doe ik zelf altijd met fondant van de Sligro, dat vind ik het fijnste werken, maar anderen zweren misschien bij een ander merk of bij marsepein: dat is dus erg persoonlijk, en zou je gewoon eens moeten uitproberen.

Succes

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery