1 Laatst bewerkt door nikki94 (24-02-2016 22:13)

Onderwerp: Bruidstaart bekleden zonder fondant

Hoi allemaal, ik heb maar even een account aangemaakt want ik zag door de bomen het bos niet meer.
Ik ga in de zomer de bruidstaart voor een vriendin maken, zij wil alleen geen fondant, marsepein of ganache.
Volgende week maak ik een proeftaartje en gaan we het ontwerp maken.
Tot nu toe heb ik alleen maar fondant gebruikt op taart en ik heb dus ook echt geen idee wat ik nu kan gebruiken.
Ik zag al in de webshop royal icing enzo, het moet alleen niet te hard worden aangezien de hele taart ermee wordt ingesmeerd.
Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald product of kunnen jullie mij wat aanraden?
Ik heb al ontzettend veel gegoogled maar daar word ik niet veel wijzer van, de ene keer lees ik dat iets te hard wordt en de andere keer juist niet.
Sorry als hier al een topic over was maar ik kon het niet vinden en ik heb niet veel tijd want moet al bijna de inkopen doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

2

Re: Bruidstaart bekleden zonder fondant

Google eens op 'naked cake', wellicht word je daar weer (wat of een stuk) wijzer van. Daar zijn namelijk echt práchtige taarten mee te maken!

Heel veel succes en plezier :)

3

Re: Bruidstaart bekleden zonder fondant

Ik wilde ook naked cake zeggen, of anders met botercreme.

4

Re: Bruidstaart bekleden zonder fondant

Bedankt voor jullie reacties!
Die naked cakes zagen er ook heel gaaf uit, ik ga dat zeker aan haar voorleggen alleen in principe wilde ze het helemaal wit hebben dus geen taart die zichtbaar is.
Ik heb wel een recept voor frosting gevonden, dus die ga ik maar eerst uitproberen :)

5 Laatst bewerkt door lilli (01-03-2016 11:45)

Re: Bruidstaart bekleden zonder fondant

buttercream icing is spierwit en wordt niet keihard. je kan het zelf maken maar ook kant en klaar halen bij de leukste taarten shop. Daarmee kun je helemaal mee afsmeren en zelfs versieren. onderstaande taart heb ik gemaakt met alleen maar buttercream icing.

http://s24.postimg.org/qnobncd81/20151009_220933_1.jpg

6

Re: Bruidstaart bekleden zonder fondant

Of white chocolate buttercream icing, zo lekker. Recept vind je op de website van wilton of hier bij de ingezonden recepten in een omgerekende versie. Als je bloemen wilt gaan spuiten, zou ik vooraf goed oefenen. Succes met je bruidstaart!
Tieneke

7

Re: Bruidstaart bekleden zonder fondant

Of white chocolate buttercream icing, zo lekker. Recept vind je op de website van wilton of hier bij de ingezonden recepten in een omgerekende versie. Als je bloemen wilt gaan spuiten, zou ik vooraf goed oefenen. Succes met je bruidstaart!
Tieneke

8

Re: Bruidstaart bekleden zonder fondant

Top! Zoiets zocht ik inderdaad.
Voor de rozen mag ik gelukkig wel fondant gebruiken, zag al wat uitsteekvormpjes in de shop dus dat moet wel goedkomen :)