1

Onderwerp: Ervaringen Bosch Mum 54230

Ben helemaal klaar met mijn Kenwood Patissier.... Die heb ik nu 5 jaar en doet niks meer. Ja, heel soms als ik 'm aanslinger.. Repareren is de moeite niet omdat dit vrij prijzig is. Maar goed..ik ben me de laatste dagen suf aan het googelen en kom steeds terug op de Bosch Mum 5 serie. Hele goede recensies  :Y . Alleen..er zijn zoveel verschillende  :S. Nu zit ik toch te denken aan de 54230. 900 watt ipv 700, wat ook veel Bosch Mum hebben en meer mogelijkheden dan de andere.  Wie heeft deze machine en wat zijn de ervaringen?

2

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

De Kenwood Patissier is leuk, maar voor echt intensief gebruik is ie eigenlijk niet geschikt. De Bosch mum heb ik geen ervaring mee, ik heb de Kenwood kMix en daar ben ik echt super tevreden over.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

3 Laatst bewerkt door vonn (16-02-2016 15:18)

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Hier ook de Kenwood KMix, echt een geweldige machine.
Maar als je er ook andere dingen mee wilt doen, dan heeft de Bosch wel veel meer mogelijkheden met al die extra's die je erbij krijgt. Ik vind het ook wel weer een hoop spullen om op te bergen  ;)

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

4 Laatst bewerkt door Esther68 (16-02-2016 20:43)

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Oei! Nu maken jullie het me lastig  ;) . De extra toebehoren van de Bosch zijn wel handig maar geen prè. Ging alleen op zoek naar een mixer, maar de KA vind ik te duur, dus op zoek naar alternatief. Voordeel van de KMix vind ik de grote mixkom. Watt is iets meer dan de KA patissier. Mijn biscuits werden altijd goed hoog met de 400 watt dus de 500 watt is misschien iets beter. Ik heb gemerkt dat wanneer ik met mijn 500 watt handmixer mix, het beslag iets dikker is en de biscuit iets hoger, maar wel met meer luchtbellen, wat je dus in de biscuit terug ziet. De Bosch is 900 watt, maar denk niet dat ik op vol vermogen ga mixen omdat ik bang ben dat er nog meer en grotere luchtbellen in het beslag/biscuit komen. KMix is wel iets boven mijn budget..

5

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Ja dat is lastig hè,  heb je niemand die de spaarpunten van dr.oetker voor je heeft,  ik zag dat je hem dat kan bestellen met die punten voor 230 euro (wel alleen de rode).
Ik heb er eventueel wel wat voor je, alleen niet de benodigde 20 stuks

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

vonn schreef:

Ja dat is lastig hè,  heb je niemand die de spaarpunten van dr.oetker voor je heeft,  ik zag dat je hem dat kan bestellen met die punten voor 230 euro (wel alleen de rode).
Ik heb er eventueel wel wat voor je, alleen niet de benodigde 20 stuks

Groetjes Vonn

Wist niet dat je kon sparen met Dr. Oetker  ;) . Zal eens even rondvragen en anders laat ik het je weten  =) . Als ik de KMix doe dan. Ben er nog niet helemaal uit  :S

7 Laatst bewerkt door vonn (17-02-2016 05:16)

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Esther68 schreef:
vonn schreef:

Ja dat is lastig hè,  heb je niemand die de spaarpunten van dr.oetker voor je heeft,  ik zag dat je hem dat kan bestellen met die punten voor 230 euro (wel alleen de rode).
Ik heb er eventueel wel wat voor je, alleen niet de benodigde 20 stuks

Groetjes Vonn

Wist niet dat je kon sparen met Dr. Oetker  ;) . Zal eens even rondvragen en anders laat ik het je weten  =) . Als ik de KMix doe dan. Ben er nog niet helemaal uit  :S

Oké is helemaal goed,  veel succes  met de keuze   :)

Help mijn vrouw heeft een hobby

8

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Ik heb volgens mij ook nog twee ongebruikte d'r oetker codes.
Als je ze kunt gebruiken, please let me know.

9

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Ben er nog steeds niet helemaal uit, dus heb nog een vraagje  ;) . Welke type KMix hebben jullie dan? Al zit er volgens mij zit er niet veel verschil tussen, dacht ik.  ;)
Wel lief trouwens dat jullie de Oetker punten aan mij willen geven, mocht het nodig zijn  :)

10

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

oh ik wist niet dat er verschillende types zijn, ik heb een zwarte, zal zo even kijken op de site van Kenwood.

Help mijn vrouw heeft een hobby

11

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Ik denk dat de verschillende type nummers de kleuren zijn die ze hebben.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

12

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Aha  ;) . Gelukkig heeft KMix niet zoveel keus als de MUM  ;) . Ik neig toch heel erg naar de KMix, maar lees verschillende ervaringen over het geluid. De een zegt dat 'ie erg stil is en de ander zegt juist dat 'ie veel herrie geeft en een ratelend geluid. De Patissier was niet stil, natuurljk, maar normaal denk ik. Pas op het laatst gaf deze een ratelend geluid. Weet iemand of de KMix meer of minder geluid geeft dan de Patissier?

13

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Ik kan je niet het verschil vertellen maar ik vind het geluid niet storend,  als je biscuit mix maakt op een vrij hoge stand denk ik niet dat er een geruisloze mixer is.

Help mijn vrouw heeft een hobby

14

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Volgens mij is dat geluid vergelijkbaar. Overigens is een goedkoop adres keukenwinkelinvinkel .nl
Die verkopen mixers met volledige garantie maar open doos modellen, op met beschadigde doos
Ik gebruik m nu 4 jaar intensief en ben er echt blij mee.

Overigens zegt wattage niet zoveel, want de interne overbrenging maakt ook uit. Ik hoef iig niet de volle 8-10 minuten te mixen om een mooi hoog biscuit te krijgen (sterker nog, ik hou m meestal even in de gaten, dat ik de mix niet weer doodslaat)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

15

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

keukenwinkelinvinkel.nl/huishoudelijk/keukenmachine/kenwood-keukenmachine-kmx98-geel

Leuke gele, helemaal compleet met flexiklopper en 2 jaar garantie

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

16

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Ohhh die is idd erg leuk,  vind het een frisse kleur.  Weet jij of die flexiklopper ook los te bestellen is?

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

17

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Zeker, hier heb ik m besteld
europart.nl/klein+huishoudelijk+onderdelen/kenwood/keukenmachine/garde/awax500001+95012910/

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

18

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

anouckjewel schreef:

Volgens mij is dat geluid vergelijkbaar. Overigens is een goedkoop adres keukenwinkelinvinkel .nl
Die verkopen mixers met volledige garantie maar open doos modellen, op met beschadigde doos
Ik gebruik m nu 4 jaar intensief en ben er echt blij mee.

Overigens zegt wattage niet zoveel, want de interne overbrenging maakt ook uit. Ik hoef iig niet de volle 8-10 minuten te mixen om een mooi hoog biscuit te krijgen (sterker nog, ik hou m meestal even in de gaten, dat ik de mix niet weer doodslaat)

Vinkel is niet zo ver van hier, dus kan ik wel gaan kijken  :). Dank je voor de tip  :thumb:
Maarre....mix doodslaan?  :O Bedoel je dan dat het een soort drab wordt of zo?

19

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Esther68 schreef:
anouckjewel schreef:

Volgens mij is dat geluid vergelijkbaar. Overigens is een goedkoop adres keukenwinkelinvinkel .nl
Die verkopen mixers met volledige garantie maar open doos modellen, op met beschadigde doos
Ik gebruik m nu 4 jaar intensief en ben er echt blij mee.

Overigens zegt wattage niet zoveel, want de interne overbrenging maakt ook uit. Ik hoef iig niet de volle 8-10 minuten te mixen om een mooi hoog biscuit te krijgen (sterker nog, ik hou m meestal even in de gaten, dat ik de mix niet weer doodslaat)

Vinkel is niet zo ver van hier, dus kan ik wel gaan kijken  :). Dank je voor de tip  :thumb:
Maarre....mix doodslaan?  :O Bedoel je dan dat het een soort drab wordt of zo?

Als het goed is klop je je mix tot je je klopper er bijna rechtop in kunt zetten. Je trekt dan mooie pieken, bijna zoals opgeklopt eiwit.
Als je te lang doormixt wordt het weel vloeibaarder en rijst het niet meer goed in de oven.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

20

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Ik heb de Bosch MUM48A1 en ik ben hier heel erg tevreden over!
Er zijn nog veel accessiores voor de machine te koop en hij is gewoon heel fijn in gebruik.

21

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

anouckjewel schreef:

Zeker, hier heb ik m besteld
europart.nl/klein+huishoudelijk+onderdelen/kenwood/keukenmachine/garde/awax500001+95012910/

Dankje wel,  ga hem ook bestellen,  gebruik jij hem ook voor biscuit mix,  of is hij vooral makkelijk voor botercrème?

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

22

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

vonn schreef:
anouckjewel schreef:

Zeker, hier heb ik m besteld
europart.nl/klein+huishoudelijk+onderdelen/kenwood/keukenmachine/garde/awax500001+95012910/

Dankje wel,  ga hem ook bestellen,  gebruik jij hem ook voor biscuit mix,  of is hij vooral makkelijk voor botercrème?

Groetjes Vonn

Yes ik heb hem binnen,  m'n man heeft hem in Dordrecht opgehaald bij een europart winkel.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

23

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

en heb je al een beslissing gemaakt?????

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

24

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

Ja  :). Ik heb de MUM besteld en uitgeprobeerd. Machine is wel stil, maar er zit te veel bij wat ik waarschijnlijk toch nooit ga gebruiken of al heb. Ook denk ik dat deze niet geschikt is voor intensief gebruik (net als wat Anouckjewel zegt over de KW Patissier, dat die eigenlijk ook niet geschikt is voor intensief gebruik). Ik ga dus voor de KMix. Ik vind het heel lief dat jullie me zegeltjes willen geven, maar ik denk toch dat ik de mixer ergens anders ga bestellen/halen  ;) . Zeer binnenkort  ;)

25

Re: Ervaringen Bosch Mum 54230

oh oke, fijn dat je hem hebt uitgeprobeerd, ik weet wel dat ik toen ik op zoek was naar een machine ook naar de MUM heb gekeken, en dacht ga ik dat allemaal gebruiken, wel fijn dat ie zo stil is.
Ben benieuwd hoe je straks de KMix vind, succes met wachten :)

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby