1

Onderwerp: Mini taartjes + vulling

Ik wil 2 taartjes maken van de blanda 12 cm.
Mix e.d. dat komt goed  :D

Nu wil ik de Oreo vulling gaan maken, maar het recept is natuurlijk veel te veel.
Weet iemand toevallig de verhouding voor een vulling die voor 2 van die kleine taartjes genoeg zou zijn, waarbij ik niet teveel over hou?

En hoeveel klopfix doe ik er dan doorheen, alsnog het hele zakje, of ook minder?

En dan als laatste, welke Oreo gebruiken jullie?
De standaard koekjes of die met de chocoladelaag eroverheen?

2

Re: Mini taartjes + vulling

ik weet niet precies de hoeveelheid, maar als je het een beetje verdeeld en dan zonder koekjes de rest invriest kan ook .

ik zou zelf de koekjes zonder de chocolade doen maar dat is ieder zijn keus :)

de klopfix is een zakje op 250 ml dus daar zal ik dan rekening mee houden :y  :y

succes :thumb:

3

Re: Mini taartjes + vulling

Mag ik vragen waar de klopfix voor dient? ikzelf maak oreo vulling altijd met botercreme of enchanted cream. koekjes in de keukenmachine en dan door de crème heen spatelen. Heerlijk!

4

Re: Mini taartjes + vulling

Ik dacht  ivm de stevigheid voor het beslag dit erdoorheen moest, omdat sommigen aangeven dat je hetzelfde recept als de bokkepootjesvulling kan gebruiken. Hierbij staat de slagroomversteviger.

Vandaar  :)

Ik heb hem inmiddels gemaakt zónder versteviger, een half pakje slagroom gedaan met op de proef en kijk wat oreo's, en hij is heerlijk geworden! En precies genoeg voor 2 kleine taartjes!  :thumb:

Bedankt in ieder geval voor het meekijken en meedenken!

5

Re: Mini taartjes + vulling

Ik heb t 1 keer gemaakt met slagroom (zonder versteviger) maar ikzelf vind t veel lekkerder met botercreme (funcakes) en enchanted cream. Is t proberen waard ;).