1

Onderwerp: Tips gevraagd over fondant

Sorry als ik weer een topic over fondantmerken begin, maar ik kan echt niets vinden over 2 merken die Bouwhuis verkoopt.
Ik gebruik eigenlijk altijd de fondant van de Sligro (wit in emmer), maar heb laatst gelezen dat er iets veranderd is en de kwaliteit achteruit is gegaan. Ik ben op zoek naar een ander merk om te proberen, omdat mijn laatste emmertje van de Sligro op is.
Nu kwam ik bij Bouwhuis de fondant van Madame Loulou tegen en Brandnewcake. Iemand ervaring met deze merken? Werken ze fijn? Ik wil namelijk eens kijken of het iets is. Funcakes heb ik ook al eerder gebruikt, maar vond de witte opeens moeilijk te verwerken op de taart.

Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt voor de reacties!

2

Re: Tips gevraagd over fondant

De merken van Bouwhuis ken ik niet. Ik vond funcakes persoonlijk heel vervelend om te gebruiken omdat deze vrij snel scheurde en wat grover was. Satin ice fondant is mijn favoriet. Heel zacht, niet zo'n chemische smaak en heel mooi dun uit te rollen.

3

Re: Tips gevraagd over fondant

Brandnewcake is hun eigen merk, ik gebruik dat al jaaaaaaren en ben er heel tevreden over.
Makkelijk te kneden, soepel en toch stevig, heb nooit scheurtjes. De smaak is vanille roomachtig, ik vind dit zelf erg lekker. De fondant is in de zomer wel wat gevoeliger voor vocht maar dat neem ik op de koop toe. Ik kleur alles zelf met deze fondant, behalve zwart, die gebruik ik van funcakes. De fondant droogt ook mooi op en met beetje Tylose er bij prima te gebruiken voor dingen die wat steviger moeten zijn voor  bloemen gebruik ik het ook maar dan doe ik 50/50 met gumpaste van satin ice

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Re: Tips gevraagd over fondant

Tigrasas schreef:

Brandnewcake is hun eigen merk, ik gebruik dat al jaaaaaaren en ben er heel tevreden over.
Makkelijk te kneden, soepel en toch stevig, heb nooit scheurtjes. De smaak is vanille roomachtig, ik vind dit zelf erg lekker. De fondant is in de zomer wel wat gevoeliger voor vocht maar dat neem ik op de koop toe. Ik kleur alles zelf met deze fondant, behalve zwart, die gebruik ik van funcakes. De fondant droogt ook mooi op en met beetje Tylose er bij prima te gebruiken voor dingen die wat steviger moeten zijn voor  bloemen gebruik ik het ook maar dan doe ik 50/50 met gumpaste van satin ice

Super bedankt! Dan ga ik deze eens proberen!

5

Re: Tips gevraagd over fondant

Brwie schreef:

De merken van Bouwhuis ken ik niet. Ik vond funcakes persoonlijk heel vervelend om te gebruiken omdat deze vrij snel scheurde en wat grover was. Satin ice fondant is mijn favoriet. Heel zacht, niet zo'n chemische smaak en heel mooi dun uit te rollen.

Dank je wel voor je reactie! Ik gebruik gumpaste van Satin Ice. Die is fijn stevig voor bloemen.

Re: Tips gevraagd over fondant

Ja inderdaad, ik ben nu aan mijn tweede doos Brandnewcake fondant bezig en ben daar SUPER tevreden over! Heel soepel en ik verander voorlopig niet meer!