1

Onderwerp: Advies mixer

Hallo dames en heren,

Afgelopen zaterdag is mijn mixer helaas gesneuveld tijdens het maken van smbc.
Nu moet er vrij snel een nieuwe komen, want ik heb over 2 weken alweer een bestelling staan.

Zelf wil ik graag een kitchenaid. Alleen m'n vader heeft het over een kenwood, omdat deze een stukkie goedkoper zijn. Heeft hij natuurlijk ook wel gelijk in.

Ben een beetje bang dat ik achteraf spijt krijg als ik voor een kenwood ga.

Wat zijn jullie adviezen en ervaring met beide mixers?

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

2

Re: Advies mixer

oh, vreselijk ik voel met je mee zit in het zelfde schuitje, alleen die van mijn zat nog in de garantie.

er zijn heel veel topics over dit onderwerp dus zou ik als ik jou was even bij de zoek functie kijken.

ik heb trouwens een kenwood, hij was wel erg fijn maar is nu dus kapot :O  :O

succes :thumb:

3

Re: Advies mixer

Balen is dat als z kapot gaan. Deze was van de aldi dan mag je ook niet verwachten dat ze 10 jaar meegaan denk ik zo.
Gisteren al heel wat topics doorgelezen. Stuurt mijn vader me net een kitchenaid hoop echt dat we die gaan ophalen.

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

Re: Advies mixer

Ik heb 2 kitchenaids heavy duty versleten en nooit meer een KA.
Ik heb nu een hobart N50 (van marktplaats) zelf gereviseerd.  Deze maakt minder herrie en heeft meer kracht.

Als je zondigt zondig dan lekker

5

Re: Advies mixer

jolien27 schreef:

Balen is dat als z kapot gaan. Deze was van de aldi dan mag je ook niet verwachten dat ze 10 jaar meegaan denk ik zo.
Gisteren al heel wat topics doorgelezen. Stuurt mijn vader me net een kitchenaid hoop echt dat we die gaan ophalen.

zou wel erg fijn voor je zijn, wel leuk van je vader toch :D

6

Re: Advies mixer

Ik heb een Kenwoord gehad, was op zich prima ding, eenvoudig in gebruik, maar die ging niet zo lang mee.. En ik vond m wat lawaaierig. En moet vaak de bodem schrappen, anders mengt ie niet helemaal goed.

Van nu mijn kitchenaid keukenmachine (artisan) heb ik nog geen seconde spijt gehad. Na lang nadenken toch gekocht en de kwaliteit is gewoon echt goed. Hij voelt heel stevig en krachtig aan. maar kan over de lange termijn nog niet zoveel zeggen..

Ik zou even goed rondkijken als je je keuze hebt gemaakt, want zijn soms hele mooie aanbiedingen, dat toch weer echt scheelt bij zo'n duur ding: https://knibble.nl/keukenmachine/kitche … eukenmixer

7

Re: Advies mixer

Toevallig begint mijn Kenwood vanaf vorige week moeilijk te doen  :S . Lijkt net of er poedersuiker in zit. Hij tikt niet of zo, maar heeft wel een schurend geluid. Ik moet 'm zelfs aanslingeren  :(  :lol: . Maar goed, deze Kenwood is 5 jaar oud en ik had gehoopt er wat langer mee te doen. Ik zou 'm misschien wel kunnen repareren, maar het opsturen kost €40, zeggen ze. Dan kijken ze eerst of 'ie wel gemaakt kan worden. Kost waarschijnlijk ook geld.. Kan ik net zo goed een nieuwe kopen... Op zich ben/was ik wel tevreden, maar de KW maakt iid best veel herrie. Ik denk niet dat mijn volgende een KW wordt, dus lees even mee.... ;)
2016 is voor ons toch al slecht begonnen  =( .... Oven en droger kapot (kon gelukkig bij beide en nieuw element in). Toen de ketel, toen de auto en nu dus de mixer (sorry, wilde even klagen  ;) )

8

Re: Advies mixer

Esther68 schreef:

Toevallig begint mijn Kenwood vanaf vorige week moeilijk te doen  :S . Lijkt net of er poedersuiker in zit. Hij tikt niet of zo, maar heeft wel een schurend geluid. Ik moet 'm zelfs aanslingeren  :(  :lol: . Maar goed, deze Kenwood is 5 jaar oud en ik had gehoopt er wat langer mee te doen. Ik zou 'm misschien wel kunnen repareren, maar het opsturen kost €40, zeggen ze. Dan kijken ze eerst of 'ie wel gemaakt kan worden. Kost waarschijnlijk ook geld.. Kan ik net zo goed een nieuwe kopen... Op zich ben/was ik wel tevreden, maar de KW maakt iid best veel herrie. Ik denk niet dat mijn volgende een KW wordt, dus lees even mee.... ;)
2016 is voor ons toch al slecht begonnen  =( .... Oven en droger kapot (kon gelukkig bij beide en nieuw element in). Toen de ketel, toen de auto en nu dus de mixer (sorry, wilde even klagen  ;) )


Klagen moet kunnen :)
Wij zouden afgelopen maandag een ophalen in Groningen laat die vrouw niks meer horen. Nu een rode gevonden die man zou er op terug komen. Hij vermoedde dat hij morgen kon op zich al bijzonder. Ook nog niks weer gehoord. Zo maar even mailen. Moet dinsdag taartje afleveren tijd begint beetje te dringen.

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

9

Re: Advies mixer

Soms wel hè?  ;)
Maar heb je geen handmixer? Is niet ideaal maar je kunt wel vooruit  ;) . Zelf ben ik trouwens nogal bijgelovig wat betreft dingen die niet soepel lopen. Als iets te moeizaam gaat of er gaat van alles mis, zoals je hierboven zegt, dan zal er wel iets mis mee zijn  ;)

10

Re: Advies mixer

Haha vertrouw het ook niet helemaal. Wel handmixer, maar weet niet of die het trekt om merengue botercreme te maken

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

11

Re: Advies mixer

jolien27 schreef:

Haha vertrouw het ook niet helemaal. Wel handmixer, maar weet niet of die het trekt om merengue botercreme te maken

Dat is ook weer zo... Mijn oude handmixer trok het ook niet. Ik hoop dat je de taart op tijd af hebt...
Toen mijn oven kapot ging stond ik net op het punt een biscuit en cc's te bakken. Paniek natuurlijk! Ik ben niet zo vragerig, maar heb toch de buren gevraagd of ik hun oven kon gebruiken, wat mocht  ;)

12

Re: Advies mixer

Ise8 schreef:

Ik heb een Kenwoord gehad, was op zich prima ding, eenvoudig in gebruik, maar die ging niet zo lang mee.. En ik vond m wat lawaaierig. En moet vaak de bodem schrappen, anders mengt ie niet helemaal goed.

Van nu mijn kitchenaid keukenmachine (artisan) heb ik nog geen seconde spijt gehad. Na lang nadenken toch gekocht en de kwaliteit is gewoon echt goed. Hij voelt heel stevig en krachtig aan. maar kan over de lange termijn nog niet zoveel zeggen..

Ik zou even goed rondkijken als je je keuze hebt gemaakt, want zijn soms hele mooie aanbiedingen, dat toch weer echt scheelt bij zo'n duur ding


Ik vind zelf de Kitchenaid echt het summum als het om keukenmachines gaat. Maar ja, het is wel een behoorlijke aanschaf inderdaad. Als ik zelf een grote aanschaf moet doen, houd ik altijd allerlei sites met aanbiedingen en kortingen in de gaten. http://www.kortingbox.nl/technologie bijvoorbeeld.

Je moet natuurlijk wel even kijken of er een geschikte korting voor jou bij zit. Soms heb je lang geen succes, dan weer lopen er meerdere acties die handig voor je kunnen zijn.

@Jolien27: heb je nu een Kitchenaid of een KW gevonden?

Succes is een taart waarvan iedereen mee wil eten. Maar als ie op is, zie je niemand meer. -
Wim Kan