1

Onderwerp: Taart mislukt door fondant Jumbo

Hallo,

Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn met fondant van de Jumbo.

Ik maak niet zo vaak versierde taarten en als ik het al doe gebruik ik eigenlijk altijd marsepein.

Met kerst heb ik 2 taarten gemaakt met rolfondant van Jumbo. Het was heel makkelijk om te bewerken en de taarten zagen er prachtig uit. Tijdens het verwerken viel me al op dat het niet erg lekker smaakte maar ik dacht dat dat misschien wel meeviel als het eenmaal op de taart zat.

Nou niet dus, het smaakte niet lekker en de structuur was echt heel kauwgum achtig en taai. Uiteindelijk heb ik 2 taarten ongegeten in de prullenbak gegooid. Niemand vond het lekker.

Ligt het nu aan mij / ons dat wij fondant niet lekker vinden? Of is het die van de Jumbo die zo raar smaakte?

Of had ik er iets mee moeten doen wat ik niet heb gedaan?

2

Re: Taart mislukt door fondant Jumbo

Heb geen ervaring met fondant van de jumbo, maar eerlijk gezegd, ik haal nooit fondant bij de supermarkt of bij Xenos of intratuin. Altijd bij een taartwinkel. Ik heb ooit, omdat een klant deze fondant zelf gehaald had, een taart met Xenos fondant bekleed. Een regelrechte ramp. Het smaakte chemisch en er was gewoon bijna niet mee te bekleden. Dus ik raad je aan om bij een taartwinkel te kijken of anders online te bestellen.

Re: Taart mislukt door fondant Jumbo

Ik heb een tijdje opgenomen gezeten en daar gingen we ook een keer een taart bekleden en toen hadden ze ook fondant van de jumbo gehaald... Die was niet the eten inderdaad! Ligt niet aan jullie hoor!

4

Re: Taart mislukt door fondant Jumbo

Ik werk ook met marsepein, maar decoraties maak vaak met fondant. Hier gebruik ik ook de fondant van de Jumbo voor en vind ik prima. Een hele taart heb ik hier nooit mee bekleed. De enige keer dat ik een bruidstaart met fondant had, heb ik callebaut fondant gebruikt. Hier hoorde ik goeie verhalen over en vind ik, terwijl ik niet echt van fondant hou, best wel lekker  :Y.
Voor de marsepeinen bekleding gebruik ik altijd Zeelandia. Erg lekker en makkelijk te gebruiken.

5

Re: Taart mislukt door fondant Jumbo

Welkom op het gezellige forum en leuk dat je aan de bak bent :)

wel erg jammer dat je 2 taarten weg kon gooien door het fondant, zelf gebruik ik het niet van de super markt en winkels behalve taart winkels.

zelf vind ik Callebaut erg fijn maar iedereen heeft zo zijn eigen merk die die fijn vind :)

ik hoop dat de volgende taart beter smaakt maar dat zal zeker wel :thumb:

6

Re: Taart mislukt door fondant Jumbo

Jumbo fondant is niet mee te werken, hoe het smaakt weet ik niet ik eet zelf geen taart..
Het is heel kauwgom achting inderdaad, en de dag na het maken was het bij mij heel vloeibaar/zweterig geworden.
Ik gebruik nu altijd funcakes en ben er heel tevreden over!

Re: Taart mislukt door fondant Jumbo

Jammer dat je zo'n vervelende ervaring hebt met fondant van jumbo maar om daardoor nou al je ongegeten taarten in de prullenbak te gooien. Je kan het fondant er ook van af halen en de taart gewoon eten. (in de USA en de UK heel normaal om fondant en marsepein niet op te eten maar puur als deco/taart conserveren te gebruiken.) Wij zuinige krenten in NL eten het altijd op, ten minste de meesten.

Er zijn heel veel merken fondant en iedereen heeft zijn eigen voorkeur, je zal zelf moeten ervaren welke fondant je het lekkerste/fijnste vind.

Groetjes Kirsten