1

Onderwerp: HELP! Foodprinter print geen rood meer......

Hi,

Ik heb jullie hulp nodig! Ik heb een Canon foodprinter IP4700 en ik wil net een aantal plaatjes printen maar de magenta kleur doet het niet, ik krijg er in iedergeval geen mooie afbeeldingen uit......ik heb een paar dagen geleden nog geprint en toen was er nog niets aan de hand! Cartridges zitten nog vol dus dat kan het ook niet zijn, iemand enige ervaring hiermee? Ik heb op internet al wel gelezen om de printerkop schoon te maken, ik weet alleen niet of dit zomaar kan.....

Alvast bedankt voor de reacties!!

2

Re: HELP! Foodprinter print geen rood meer......

misschien even de kleur en uit halen en voorzichtig schudden dat doe ik wel eens met de gewone printer :)

3

Re: HELP! Foodprinter print geen rood meer......

Is het probleem inmiddels opgelost?
En hoe heb je dat gedaan?

Stel dat het mij eens overkomt, dan weet ik nu ook niet wat ik eraan zou kunnen doen.
Ik denk gewoon doen alsof het een gewone printer is???

Uit je dak met GEBAK!!!!

4 Laatst bewerkt door bakmat (19-03-2016 14:51)

Re: HELP! Foodprinter print geen rood meer......

Printkop kan men er zo uithale, halve cm water in bakje doen en de printkop heen en weer bewegen tot men geen kleur meer in het water ziet.
Onder de kraan gaat ook,maar zeer zacht straaltje.
Opletten dat het printplaatje met de contacten niet met water in aanraking komen.
Maar zelf mijn gewone printer al jaren zo schoon en nooit iets van andere problemen gehad.
Ik vul de patronen ook al jaren zelf.
Hier een link hoe men dit kan doen met een Canon printer https://www.inktweb.nl/blog/canon-print … hoonmaken/
Gr Bakmat

5

Re: HELP! Foodprinter print geen rood meer......

@bakmat: wat een goede tip.

Ik heb zelf een Canon printer. Nieuw gekocht en vanaf het begin gebruik in navulbare cartridges. Ineens sinds een paar weken problemen met zwart printen. Hij geeft horizontale strepen. Diepreiniging helpt niets, maar printkoppen schoonmaken heb ik nog niet geprobeerd.

Ik ga dit weekend er even naar kijken. Hopelijk is dan mijn probleem opgelost. Hij print alles goed, behalve mijn zwart. Zo frustrerend!