1 Laatst bewerkt door astap79 (04-11-2015 20:41)

Onderwerp: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Ik mocht een taart maken voor een jongetje dat 4 jaar werd.
Hij wilde graag een tractor met kar en koeien.
De tractor heb ik van Rice krispie gemaakt, waar ik overigens voor het eerst mee gewerkt heb.
De tractor was een beetje groot uitgevallen dus vandaar de kar apart op het onderbord geplaatst, en de koetjes van fondant geboetseerd.
De taart is gevuld met een laagje Swiss meringue creme en daarop aardbeien jam en een laag Zwitserse room.

kon niet kiezen dus vandaar de volgende foto's :D

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VORWYRGI.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-AQVTD6R3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-FDNYZQHP.jpg

Bedankt voor het kijken !
Astrid.

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Zo zeg, ziet er keurig uit! Nergens een deukje of krasje, mooi samenhangend geheel, fijne kleuren. Top gedaan!!

3

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Te gekke taart, en prachtig geboetseerd,  schattige koetjes.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

4

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Heel mooi!

groetjes Wilma

5

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Wauw wat een super taart, zo netjes en kleurrijk en alles ziet er zo goed uit, knap dat je direct zo goed met rice krispies kunt omgaan

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Wauw daar was het kindje vast heel blij mee :)

7

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Bedankt dames voor de leuke reacties!!
met rice krispie werken is eigenlijk best wel leuk, nu was deze tractor ook niet heel moeilijk :) het fondant er netjes omheen krijgen is nog wat moeilijker haha :)

8

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Wauwww, Astrid wat is die ontzettend leuk geworden en zo ontzettend netjes, geweldig hoor :thumb:

dat je rice crisp leuk vind werken :lol: ik heb er altijd ruzie mee en bij jou is het zo mooi glad, waar heb je het mee afgesmeerd?

echt een super leuke taart :)

9 Laatst bewerkt door astap79 (05-11-2015 12:00)

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Bedankt Baklataart :D
Ik heb de stukken rice krispie aardig groot gehouden en de volgende dag in model gesneden..nou is dat van een tractor niet echt moeilijk.
Ik had er nog nooit mee gewerkt en wist niet waar ik het mee af moest smeren, omdat ik hem ook al paar dagen van tevoren had gemaakt dacht ik dat botercreme niet goed zou zijn.
hier werd er verteld om met royal icing te doen, maar had daar de ingrediënten niet voor, dus heb ik het lichtjes ingesmeerd met eetbare lijm, wil prima, maar dan wel dubbel bekleden ivm de hobbeltjes en bobbeltjes ;)

Ik denk als ik andere vormen moet maken wat meer detailwerk is dat het dan wel een stuk moeilijker word hoor, maar dit was prima te doen.

10

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Heel mooi Astrid!

11

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Bedankt HK :D

12

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Oh, wat ontzettend goed gelukt! En dat voor de eerste keer! Beetje domme vraag misschien hoor, maar is het de bedoeling om dat ricekrispie spul op te eten, is dat lekker of wordt het vooral als decoratie gebruikt?

13

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Je kan het eten inderdaad, maar ik denk bij deze boetseersels dat het vooral gemaakt wordt voor decoratie.
je kunt ook kleine rice krispie treats maken voor lekkere snack voor de kids , wordt in Amerika veel gedaan.
Ik heb het dan wel gemaakt maar eigenlijk helemaal niet geproefd...dom dom hahaha , was er ook wel benieuwd naar of het lekker is :)

14

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Ja, daar is je traktor en hij is goed gelukt zeg! Wat leuk om te zien.
Enne... ricekrispies zijn superlekker, vooral in combinatie met marsepein en wat chocolade... Ik maakte ooit Minions in de modder, vandaar dat ik het weet.

Tieneke

15

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

astap79 schreef:

Bedankt Baklataart :D
Ik heb de stukken rice krispie aardig groot gehouden en de volgende dag in model gesneden..nou is dat van een tractor niet echt moeilijk.
Ik had er nog nooit mee gewerkt en wist niet waar ik het mee af moest smeren, omdat ik hem ook al paar dagen van tevoren had gemaakt dacht ik dat botercreme niet goed zou zijn.
hier werd er verteld om met royal icing te doen, maar had daar de ingrediënten niet voor, dus heb ik het lichtjes ingesmeerd met eetbare lijm, wil prima, maar dan wel dubbel bekleden ivm de hobbeltjes en bobbeltjes ;)

Ik denk als ik andere vormen moet maken wat meer detailwerk is dat het dan wel een stuk moeilijker word hoor, maar dit was prima te doen.

dank je wel voor de uitleg en wel heel slim van je dat je het 2 x bekleed hebt want ik heb altijd hobbels als ik het doe, ben er ook nooit opgekomen :lol:

maar het is een super tractor en het gaat je zeker lukken met andere creaties met rice crispes

16

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Wat mooi zeg! En zo strak! Echt een mooie taart!!!

Hoe krijg je de rand zo mooi strak? Bij mij loopt dat altijd veel ronder af.... Bij jou is het echt een platte bovenkant en dan strak naar onder. Ik wil wel weten wat je trucje daarvoor is! hihi.

Bak me dan als je kan!

17

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Mooie taart!
Heel netjes gedaan!

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Wauw wat een mooi strakke taart!
Ontzettend leuk geboetseerd ook!

19

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Wow, nogmaals bedankt iedereen voor de leuke complimenten :)

@T_aard : Ik ben echt nog aan het proberen om het strakker te krijgen, maar lukt ook nog niet echt.
tot nu toe bestrijk ik mijn taart in 3 stappen af...: 1 keer de crumbcoat , dan half uur in koelkast, daarna een 2de dikkere laag en met een metalen scraper zo strak en recht mogelijk maken, dan weet in koelkast, daarna meestal nog een keer klein dun laagje en weer met een metalen scraper langs de zijkant om hem zo recht mogelijk te maken, en de bovenkant ook. uiteindelijk zit er echt maar een dun laagje op hoor, kan soms de taart er lichtjes doorheen zien.
De fondant heb ik ook niet te dik, iets van 2mm of zelfs wat dunner.

20

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Wat is crumbcoat? (sorry voor de vragen!!) maar dat is wel iets nieuws voor mij! Ik smeer af met botercreme gemaakt van 1:1 boter en suikerbakkerspoeder....

Bak me dan als je kan!

21

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Crumbcoat, tja dat is simpelweg de eerste laag botercreme die erop gaat zodat je alle kruimels insealt , of hoe zeg je dat haha.

22

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Oh okee, ik las dat het een icing was, maar ik kan met mijn laag bc dus heel dun afsmeren, dan in de koeling, dan nog een iets dikkere laag zelfde bc...?! Dat ga ik zeker proberen! TOP! Dankjewel!!

Bak me dan als je kan!

23

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Ik gebruik altijd Swiss meringue creme.
Ja , je kunt gewoon eerst een dunne laag, en hoppa in de koelkast en daarna nog een dikkere laag, en strak maken totdat je tevreden bent :) Succes!

24

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Leuke boerderij taart! En mooi geboetseerd! De vulling klinkt erg lekker!

25

Re: Taart met een tractor en koeien en een kar moest het worden.

Mooie taart! Je kan echt goed boetseren!

....