1

Onderwerp: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Ik ben op zoek naar een nieuwe keukenmachine, heb die van mijn moeder nu even in huis maar moet er natuurlijk toch zelf eentje... Nu heb ik de volgende gezien, heeft iemand hier slechte/goede ervaringen mee of hebben jullie een goed alternatief? Ik hoor het graag!
Hoeveel watt raden jullie aan?
Graag wil ik ook een blender erbij:)

keukenmachine bosch -mum52e32
http://www.vd.nl/elektronica/keukenappa … /g21196510

Bosch 52120
http://www.bol.com/nl/p/bosch-mum52120- … 012415684/

Bosch

tefal
http://www.bol.com/nl/p/tefal-keukenmac … 026544520/

Of toch weer de Kenwood, maar die van mij ging me eigenlijk iets te snel kapot...
http://www.bol.com/nl/p/kenwood-prosper … 008136999/

2

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Oh de link vd derde moest zijn: http://www.wehkamp.nl/huishouden/keuken … Informatie

3

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Ik zit nog even naar de haken bij de Bosch te kijken, maar welke haak zou je gebruiken voor je botercreme?

4

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

ik zelf heb de laatste de kenwood prosper en ben er erg blij mee.

Doet alles wat die moet doen :lol:

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

BrigitteA schreef:

Ik zit nog even naar de haken bij de Bosch te kijken, maar welke haak zou je gebruiken voor je botercreme?

De platte, niet de ballongarde.  :)

Groetjes Kirsten

6

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Ik lees even mee met dit topic, want ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
Ben me al lange tijd aan het oriënteren op een keukenmachine, maar kan de knoop maar niet doorhakken. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Bosch MUM 5 serie, maar daar zijn weer zó veel verschillende types van... Ik snap/zie de verschillen vaak niet eens, terwijl ze wel in prijs verschillen. Dus ben benieuwd naar ervaringen die hier gedeeld worden! Ik zoek een machine met in ieder geval een (natuurlijk mix/klopfunctie), hakmolen, blender en citruspers.

7

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Hallo Inja,
Mijn gevoel gaat op dit moment ook uit naar de Bosch MUM5.
Het verschil tussen degene hierboven wat ik heb opgemerkt is dat de Bosch54230 900 Watt is en de anderen 700...
Hopelijk wil iemand nog ervaringen met ons delen!!!

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Ik heb een poos geleden een keukenmixer gekocht. Ik lette op het aantal watt, omdat ik het belangrijk vind dat de machine ook brooddeeg aankan. Daarnaast vond ik een metalen behuizing belangrijk; of er losse onderdelen verkrijgbaar zijn; of er verschillende maten mengkommen bij zitten; en op hoeveel standen de mixer kan.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben. Succes met de keuze!

9

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Bedankt Tante Taartje,
Mijn neiging ging ook uit naar de 900 Watt. Mag ik vragen welke keuekenmachine jij uiteindelijk aangeschaft hebt?

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Uhm.... even spieken... een mooie rode AEG KM4000. Was toen bij de AH ook nog eens in de aanbieding met airmiles. :D

11

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Kenwood, zonder twijfel, mijn vorige was een simpel en goedkoop ding en een grote bak ergernis, nu driekwart jaar een  Kenwood en wil niets anders meer, heb speciale accessoires er bij voor boter(creme) echt geweldig. Ik maak, er overigens ook koekjesdeeg in zonder problemen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

12

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

ik heb de bosch mum. die doet het prima, kan ook royal icing aan.
Als je veel zware dagen (brood) doet zou ik wel naar 1 met meer metaal kijken. maar voor taart dingen is hij helemaal prima. mix botercreme doe ik overigens wel met ballon garde, royal icing met de half platte.

13

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

brr.. eigenlijk is er teveel keus...
Ben een lekkere twijfelkont ;)

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Ik kan je niet helpen door te zeggen welke het fijnst is, zelf heb ik sinds een jaar een kitchenaid (rib uit je lijf maar echt heel erg goed) maar ik kan je misschien helpen door te laten weten dat ik hiervoor een kenwood had en hoewel die ook echt niet goedkoop was vond ik dat ie het al snel begaf... misschien dat je hier wat aan hebt.
Succes met kiezen!

Met veel plezier deel ik van alles op bakgebied op www.schepjesuiker.nl

15

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Bedankt! Ben er ook nog steeds niet uit. Eerlijk gezegd ga ik ook steeds meer twijfelen aan de kenwood, maar lees ook berichten dat de Bosch wel veel moeite heeft met bv brooddeeg en als ik botercreme maak met 500 gr boter dan heeft het denk ik ook wel wat te verduren.... twijfel dus nog even verder.
Tips zijn altijd welkom!

16 Laatst bewerkt door Tigrasas (25-10-2015 21:06)

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Als het goed is maak je botercreme met boter op kamertemperatuur, daar zou geen enkele redelijke machine moeite mee moeten hebben, koekjes deeg en brooddeeg zijn mooiere criteria

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

17

Re: Nieuwe keukenmachine, ervaringen?

Ja koude boter vind ik wel wat zielig voor de machine... hihih