1

Onderwerp: Melk Ganache met eetbaar kant, kan iemand mij helpen??

Goedemorgen,

Ik zit met een aantal vragen, hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.
Ik wil een Melk Ganache taart gaan maken.
Vierkante biscuit van 35x35cm en een ronde biscuit van 28 cm.
Als ik de biscuits wil vullen met een hazelnootvulling en botercreme en daarna wil afsmeren en bekleden met Ganache Melk, dien ik de biscuits dan al ruim van te voren te gaan bakken en daarna de gaan vullen en dan eventueel in de vriezer leggen? Zou dat beter zijn voor de Ganache en voor het afsmeren en bekleden ervan?
Op de onderste laag wil ik ook eetbaar kant gaan besvestigen, de eetbare kant moet gewoon wit zijn. Is de SK Instant mix for Flexi ice al in het wit of dien ik witte kleurstof erbij te gooien. Mocht er kleurstof in moeten kan ik dan de kleurstof gebruiken van Americolor of Wilton?

Hoeveel Ganache zou ik nodig hebben voor een biscuit van 35x35 cm en een biscuit van 28cm rond ??
Ik ga in ieder geval de Callebaut chocolade gebruiken die ik ga mengen met slagroom.

Een hoop vragen, maar hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast mijn dank.

Groetjes

2

Re: Melk Ganache met eetbaar kant, kan iemand mij helpen??

Zou sowieso geen supervers biscuit gebruiken. dus 2 dagen oud of nachtje vriezer. met hazelnoot vulling en boetercreme zou ik het niet meer de vriezer in doen maar wel tijdje koelkast. Als de taart heel koud is smeert je genache nl. ook niet lekker.

instant mix flexi is al wit.

35 x 35 is een grote taart en ook een 28 cm is groot . ik zou denk ik gewoon meer dan genoeg maken en anders de genache die over is invriezen, het maken en totdat het klaar is voor gebruik duurt dusdanig lang dat ik meestal liever teveel maak .

Melk gebruik ik zelf meestal 1:2,5 . dus 100 gr slagroom op 250 gram melkchocolade. dus bijv. 1500 gram chocolade en 600 ml slagroom of 1250 chocolade doen en 500 slagroom. ligt er ook een beetje aan hoe veel je je taart bijgetrimd hebt of hoeveel kleiner hij is als uiteindelijke maat.

3

Re: Melk Ganache met eetbaar kant, kan iemand mij helpen??

Bedankt voor de reactie.
Ik heb vanmorgen de Ganache gemaakt.
Staat nu op het aanrecht af te koelen!
Ben wel benieuwd hoe het gaat met afsmeren van de biscuit.
Wanneer ik de biscuits heb afgesmeerd en ze in de koeling plaatst wordt dan de Ganache hard??
Ook moet ik op de zijkanten van de taarten eetbaar kant bevestigen, na hoelang kan ik dit het beste doen??
Ik gebruik de eetbare kant van SK Instant Mix For Flexi ice.
Heb ervoor gekozen om vanavond de biscuits te gaan vullen en daarna in de koelkast te plaatsen. Biscuits even koel laten worden , kan ik in de tussentijd bloemen gaan maken.

4

Re: Melk Ganache met eetbaar kant, kan iemand mij helpen??

ja genache word hard , maar daar was je al achter denk ik. haha
eetbaarkant zou ik een dunne laag genache op de al gekoelde taart aanbrengen ( even verder laten smelten en dan erop drukken dus de genache als lijm gebruiken. maar dat moet je wel durven. ivm donker bruin en wit