1

Onderwerp: cupcakes

Ik mag voor de bruiloft van mijn broer volgende week hun taart en cupcakes maken. Ik maak de taart de dag ervoor en de cupcakes bak ik ook de dag van te voren.. Ze willen graag op hun cupcakes botercreme met een figuurtje van fondant maar nu ben ik aan het twijfelen of ik dat de avond ervoor doe of dat dit de dag zelf doen op de trouw locatie. Dit moet dan in de ruimte zelf waar ook de mensen binnen komen.
Wat zoude  jullie doen?? Mijn man zegt avond ervoor zo heb je geem stress

2

Re: cupcakes

Lekker van te voren doen! Kun je zelf t beste genieten!

3

Re: cupcakes

Idd lekker de dag van te voren doen. Dan heb je écht de minste stress.

4 Laatst bewerkt door Bianca1969 (04-09-2015 19:06)

Re: cupcakes

De figuurtjes van fondant ruim van te voren maken (kan al een week eerder), en dan goed laten uitharden. Dan kun je het zonder problemen op de botercrème doen. Neem aan dat je botercrème niet de 1:1 is, dus dan zit er vocht in, waardoor je fondant kan smelten. Maar als je fondant goed is uitgehard, levert dat geen probleem op als je ze de dag ervoor op de toeven legt.

Op deze cupcakes van mij zie je dat ik dat ook zo gedaan heb. Ik had ze vrijdagmiddag gemaakt, en zaterdags werden ze opgehaald. De botercrème op mijn cc is met banketbakkersroom gemaakt, dus zit ook vocht in..
De decoraties had ik in de week voorafgaand al gemaakt en zolang in een taartdoos bewaard.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

5

Re: cupcakes

Thnx voor de antwoorden dan ga ik ze de avond ervoor maken. Dan kan ik inderdaad gewoon genieten..