76

Re: biscuit recept

ik ga het dubbele recept doen in een vierkante bakvorm.
wat is dan de baktijd?

77

Re: biscuit recept

de biscuit mix van lady sharon smaakt perfect heb hem een aantal keer geprobeerd alleen bij mij blijft hij na het bakken inzakken helaas
Ik gebruik precies het recept incl 20 min mixen van de eieren en suiker op de laagste stand dus moet helaas op zoek naar iets anders

Re: biscuit recept

Hoi,

ik ben hier nieuw. Ik heb mijn taarten lang met een mix gemaakt (van de jamin), maar hij is nu duurder geworden en dus heb ik dit recept weer geprobeerd. Voorheen heb ik dat ook gedaan, maar toen had ik nog een handmixer. Nu heb ik een mixer van BOSCH. Het probleem is dat hij er prachtig uitkomt alleen erg plakkerig is (zijkanten en onderkant) en als hij is afgekoeld is hij ook in de zijkanten ingezakt dus krijg ik geen mooie rechte vorm, maar loopt hij taps toe zal ik maar zeggen. Wie weet wat mijn probleem is???

Gr. Maartje

79

Re: biscuit recept

@staartstaarten: wellicht was de taart net niet helemaal gaar,

al heb je de opgegeven tijd aangehouden, iedere oven is weer anders,
gewoon nog eens proberen, hij is heerlijk :9

80

Re: biscuit recept

bij mij is de taart super geworden maar vond hem wel vreselijk zoet is 270 gram suiker dan niet te veel

81

Re: biscuit recept

Heb dit biscuit net gemaakt. Moest kwartier langer in de oven, omdat het niet gaar werd. Vervolgens kreeg ik het niet uit de vorm. Het biscuit is keurig gerezen, maar ik blijf het een gewone compacte cake vinden
Ook heel zoet. Deze wordt in plakjes gegeten bij de koffiee en ik haal vanmiddag gewoon weer een zak mix.

82

Re: biscuit recept

hallo allemaal

doen jullie dit 20 minuten met een handmixer?
Ik heb namelijk een keukenmachine maar als ik het op de hoogste stand 20 minuten moet mixen dan denk ik dat mijn keukenmachine ontploft :O
Heb het nu op stand 4 staan draaien ipv op 12
Zal 20 minuten dan genoeg zijn??

83

Re: biscuit recept

Ik wou even reageren op de reactie van Wenneke28.

Ik gebruik ook het recept van Lady Sharon maar ik heb de eieren en de suiker 20 minuten op de hoogste stand van mijn Kenwood gemixt en dat ging perfect. Zo heb ik het recept ook begrepen en na 20 minuten voeg je op de laagste stand de bloem en bakpoeder toe. Misschien lukt het zo wel.

Ik moet bekennen dat ik het recept tot op heden 1x heb gebruikt maar het was wel gelijk een groot succes.

Ik ga vandaag een variant proberen met koffie-smaak. Ik heb 2 zakjes espresso poeder toegevoegd en ipv 100 ml kokend water 100 ml hete koffie. Ben benieuwd.

84

Re: biscuit recept

Wie kan mij vertellen op welke ovenstand je deze bisquit bakt? Hete lucht of normale oven stand?

Alvast bedankt!

85

Re: biscuit recept

IK heb deze gebakken maar ik vind het echt niet lekker. In het begin bakte ik met een mix en daarna zelf maken, maar ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen lekker recept ontdekt met het zelf maken zoals het met de mix smaakt.

Ik hoop dat ik die echt te weten kom, want ik maak liever zelf dan met een mix. En anders maar geen biscuit bodem meer  =(  want ik vind het zo niet lekker.

Zal een ander bericht plaatsen met een vraag of iemand echt een lekker recept heeft die het graag met mij wilt delen.

Groetjes Marijke

86

Re: biscuit recept

Ik wil vd week bisuit gaan maken..

nu staat er 20minuten op 160 graden en 15 minuten op 180graden..
Omdat ik combi magnetron heb zijn graden anders nl

150 175 200 225 wat kan ik beste doen????

87

Re: biscuit recept

Ik wil vd week bisuit gaan maken..

nu staat er 20minuten op 160 graden en 15 minuten op 180graden..
Omdat ik combi magnetron heb zijn graden anders nl

150 175 200 225 wat kan ik beste doen????

88

Re: biscuit recept

dat is voor elke oven/combi-magnetron anders, je zult  het zelf uit moeten proberen. Ik hield een 'bakboekje'  bij en schreef daarin precies op wat ik had gedaan en wat het resultaat was. Aan de hand daarvan kon ik experimenteren met andere temperaturen en tijden.

Succes!

89

Re: biscuit recept

Oke bedankt. ..je hoord wel hoe hij geworden is ha ha

90

Re: biscuit recept

Is dit net zoals bij cake te kontroleren og hij gaar is met prikker???

Is die schoon is hij gaar of is b o j deze risico dat dan instort??

91

Re: biscuit recept

Als ik  springvorm van 24 neem hoeveel fondant heb ik nodig (wil dunne laag)