26

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

voor bekleden alleen callebaut fondant

decoratie funcakes

27 Laatst bewerkt door Tamataartje (27-01-2013 15:20)

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ik gebruik het liefst Sweet Success Sweet Silk (te koop bij Ellen). Heerlijk om mee te bekleden en hele zachte, subtiele smaak.

Ik heb overigens ook PME sugarpaste liggen. De smaak is echt heel erg lekker, ook niet overheersend. Maar het is een ramp om mee te bekleden, heel erg zacht namelijk. Wel weer goed te gebruiken op cupcakes  :Y

28

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

bij de mjamtest hebben we geen fondant van de taartoutlet getest  :nooo
uit mn hoofd, callebaut, satin ice, bakels, zeelandia, niels de veye, wilton, in2bake, M&B, fodekor, funcakes en regalice


funcakes hardde toen het net bestond niet uit, maar inmiddels zeker wel  :Y

ik zweer overigens bij callebaut voor bijna alles   :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

29

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

ik vind de fondant van de sligro het fijnst werken. scheurt ook niet als je hem heel dun rolt. en hij smaakt ook nog eens prima.
ook voor het boetseren en bloemen maken vind ik hem prima.
dus ik stap ook niet meer over :thumb:

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ik werk voor bekleden graag met marsepein, en dan is fondant best wennen  :/ . Ik heb Satin Ice geprobeerd, die is zacht en fijn van smaak. Bekleden gaat, maar het is wel heel zacht en elastisch.

Ook PME sugarpaste heb ik geprobeerd. Dat bevalt goed. Is iets stugger dan Satin Ice. Ook boetseren kan, maar dan wel met tylose erin, of mengen met bloemenpasta.

Als ik de verhalen hierboven lees, moet ik ook maar eens In2bake proberen, ben benieuwd.

31 Laatst bewerkt door kaatjekaat (01-02-2013 19:23)

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

tipsytaartje schreef:

bij de mjamtest hebben we geen fondant van de taartoutlet getest  :nooo
uit mn hoofd, callebaut, satin ice, bakels, zeelandia, niels de veye, wilton, in2bake, M&B, fodekor, funcakes en regalice


funcakes hardde toen het net bestond niet uit, maar inmiddels zeker wel  :Y

ik zweer overigens bij callebaut voor bijna alles   :D


Naar aanleiding van dit onderwerp ging ik kijken op de site van de taartenoutlet..... maar zei vermelden toch dat HUN fondant getest is door mjam....... :think:
Dus ja wat klopt er nu.....? :think:
Of welk merk is dat wat zei verkopen?

http://www.taartoutlet.nl/a-26497137/fo … -in-emmer/

gr kaat

p.s om even ook nog tereageren op de test....
Ik gebruik eigenlijk altijd satin ice. Heb wel eens ooit funcakes gebruikt, vond ik niet prettig werken en het merk bakels en regalice ging wel goed.

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ik heb zelf niet zo veel ervaring met fondants. Voor wat het dus waard is mijn idee erover:
Ik heb voor het bekleden al eens callebaut gebruikt (was tijdens workshop) en die is heerlijk!! Geurt lekker en zachte smaak.
Alleen kreeg ik wel een beetje een kauwgom-effect bij het aansnijden toen de taart een paar dagen onder de stolp had gestaan. Smaak bleef overigens wel goed en ook geen scheurtjes. Weet niet hoe andere merken hierop reageren?
Ik heb ook (kleine pakjes) van AVEVE (ik denk dat dit funcakes is onder het merk van AVEVE) die ik gebruik voor cupcakes en cakepops. In vergelijking met de callebaut is de funcakes veel artificiëler en zoals ik eerder al las ruikt hij idd niet lekker. Ook smaakloos. Is net lapje rubber als je 'm uitgerold hebt  :) . Is wel OK om mee te boetseren. Hard goed uit.
Ik ga bij mijn volgende bestelling toch voor de callebaut, veel kwalitatiever.
Heb de indruk dat in België niet zoveel keuze is als in NL, dus ik blijf belangstellend jullie ervaringen lezen!

a balanced dieet is chocolate in both hands ...

33

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ik ben een overtuigd callebaut gebruiker!

Enkel voor felle kleuren als rood en zwart koop ik kleine pakjes funcakes, daar is niet aan te beginnen met kleurstof vind ik.

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

PFFFF veel informatie.
Ik ben beginner en wist niet dat er zo veel merken waren.
Ik gebruik marsepein van funcakes
en gister voor het eerts fondant van funcakes.
maar ja ik kan ook nog niet vergelijken.
Tot nu toe ben ik heel tevreden.
Bakgroetjes  :thumb:

35

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ik maak me taarten altijd met marsepein omdat ik fondant niet lekker vind.
Het werken met fondant vind ik weer wel veel prettiger, het plakt niet, me wegkruimte blijft veel netter.  :)

Ik heb een aantal merken gebruikt,

Funcakes-smaak niet lekker, wel soepel en zacht om te mee te werken
Cake à party van soezie- de zwart smaakte naar drop, bruin chocolade.
Satin ice -erg zoet, moeilijk mee te werken, bekleden van de taart scheurt het snel.
Regalice-vreselijke geur.
Eigen merk van een concurrent -Super, niet duur, leuke kleurtjes , neutrale smaak, erg soepel. :Y  :P

36

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

in2bake heeft vind ik geen extreme smaak. Gister heb ik het iemand laten proeven die fondant echt verschrikkelijk vind en zelfs die was om. Het is niet extreem zoet en het heeft geen chemische smaak van de smaakstoffen.

37

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

in2bake heeft vind ik geen extreme smaak. Gister heb ik het iemand laten proeven die fondant echt verschrikkelijk vind en zelfs die was om. Het is niet extreem zoet en het heeft geen chemische smaak van de smaakstoffen.

38

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

In2bake heeft inderdaad de lekkerste smaak. Maar ik vind de kwaliteit niet altijd even best voor het bekleden van je taart. Sommige pakjes (batches) zijn zo (slecht) zacht dat bij het uitrollen en optillen ervan dwars door midden scheurt.

Ik ben dus nu weer op zoek naar een fondant die net zo lekker smaakt als In2bake maar dan wat steviger is zodat je hem wel op kan pakken en over je taart heen kan leggen voordat de lap in 2en scheurt.

Op zoek naar leuke taartspulletjes? Kijk vanaf nu op mijn site:www.specialetaartjes.nl/webshop. Spulletjes zijn ook af te halen in Eindhoven

39

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

kaatjekaat schreef:
tipsytaartje schreef:

bij de mjamtest hebben we geen fondant van de taartoutlet getest  :nooo
uit mn hoofd, callebaut, satin ice, bakels, zeelandia, niels de veye, wilton, in2bake, M&B, fodekor, funcakes en regalice


funcakes hardde toen het net bestond niet uit, maar inmiddels zeker wel  :Y

ik zweer overigens bij callebaut voor bijna alles   :D


Naar aanleiding van dit onderwerp ging ik kijken op de site van de taartenoutlet..... maar zei vermelden toch dat HUN fondant getest is door mjam....... :think:
Dus ja wat klopt er nu.....? :think:
Of welk merk is dat wat zei verkopen?

http://www.taartoutlet.nl/a-26497137/fo … -in-emmer/

gr kaat

De fondant waar bij staat dat het tweede uit de test kwam bij Mjam, heeft geen merkvermelding inderdaad. Als je echter het artikelnummer van het pakje 'pink' vergelijkt het het artikelnummer van 'pink' van In2Bake op taartenmaken.com, zie je dat dit hetzelfde is....dus ik neem aan dat zij In2Bake verkopen zonder daarbij het merk te vermelden....?

40

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Dit is een test (en topic) van 2 jaar geleden, ondertussen is alle info al verouderd. ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

41

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ja dat had ik al gezien, maar het Mjam onderzoek blijft wat het was en de vermelding staat nog steeds zonder merk op taartenoutlet, dus dit blijft actueel. Alleen kans dat niemand het ziet, maar ik dacht ik geef de info die ik heb toch even door :-).

42

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ik zweer bij funcakes!!!
Goed te kleuren, scheurt bij mij helemaal niet en droogt goed in!

Makro en xenos heb ik geprobeerd, en die komen al hard uit de verpakking en blijven erg plakken. Niet fijn te verwerken vind ik.

Ook heb ik een eigen merk (de gruijter, sliedrecht) geprobeerd, vond ik niets! Heel zacht en plakkerig, wel mooie heldere kleuren.

43

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Niels de Veije, verkrijgbaar bij Sligro. Handig in emmertjes verpakt (1kg), makkelijk verwerkbaar en smaakt lekker.

44

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Niels de Veije is trouwens alleen in het wit verkrijgbaar bij Sligro, dus je moet wel zelf kleuren

45

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ik ben net bij de Sligro geweest en weer flink Niels de Veije fondant ingeslagen , nu 25 % korting !
( Een kilo kost nu € 3.26 ex. BTW)
Joepie !

Ik vind het heel fijn werken en hoor dat het lekker smaakt ( zelf geen fan van fondant ) .

46

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Callebaut!!!

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

47

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ik ben ook fan van Niels de Veije van de Sligro. Handige emmertjes, werkt heel fijn. Dat ik zelf moet kleuren vind ik geen probleem.
Smaakt goed, prijs is goed.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

48 Laatst bewerkt door astap79 (02-08-2015 22:23)

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ik gebruik ook Callebaut na het lezen hier op het forum over een goede fondant.
Ik was begonnen met Funcakes, daarna Satin ice geprobeerd, maar deze was veel te elastische.. en toen las ik over Massa Ticino fondant, en dat de callebaut daar heel erg op lijkt maar dan wat goedkoper is, dus deze geprobeerd en ik vind de smaak erg lekker ( niet te zoet ) en hij werkt ook prettig.
Ik heb met het warme weer dan wel weer wat moeilijkheden dat het gaat plakken, maar denk dat bijna elk soort fondant daar last van heeft :)

49

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ook ik gebruik Niels de Veije om te bekleden. Helemaal top en de smaak is goed! Funcakes gebruik ik ook wel eens, als er bepaalde kleuren zijn, die ik niet goed gemengd krijg, zoals het hele felle roze (hotpink) of de limekleur. Ook gebruik ik wel eens de gekleurde fondant in kleine pakjes van de Sligro. Die werkt ook fijn. Wat ik echt 3 keer niks vind, is de fondant van de Xenos (argh wat een chemische smaak en een crime om met dat spul te bekleden) en die van Intratuin.

50

Re: deel 2 Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Kan iemand me vertellen wat op dit moment het verschil is tussen funcake en niels de veije? Ik lees veel oude recensies.... Kan de prijs van Niels de veije niet vinden en hoe zit het met de smaak, elasticiteit, plakkerigheid ed. Hoor t graag ben benieuwd!