1

Onderwerp: Foodprinter Cakeart

Hoi hoi,

Ik ben nieuw hier, zal mijzelf zo ook even voorstellen in het voorsteltopic.

Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb een vraag! Over de foodprinter van cakeart.

Ik wil er dus 1 bestellen maar vraag mij eigenlijk af hoe het in zijn werking gaat.
Hoe bewerk je een plaatje zo dat het op ware grootte geprint wordt? Of bijvoorbeeld zoals in de webshop 12 rondjes voor cupcakes op 1 a4.

Doe je dat in photoshop of iets soortgelijks? Heb er echt 0,0 ervaring mee en voordat ik hem dus ga bestellen wilde ik dat wel weten haha.

En dan twijfel ik ook nog tussen de canon IP 7250 of de MG 5650. De MG is iets duurder, dus iets beter?? Of gaat die vlieger hier niet voor op.

Ik hoor graag ervaringen en tips!

Bij voorbaat dank.

Groetjes,
Nikita
Bake My Day

2

Re: Foodprinter Cakeart

Niemand??

3

Re: Foodprinter Cakeart

Ten eerste, bestel bij Bouwhuis.
De service is super en over de printers van cakeart circuleren wat verhalen.

Ten tweede kun je dat volgens mij zelf in word doen.
Ik print ze eigenlijk altijd gewoon als vierkantjes uit en dan pons of steek ik ze uit met een scherpe uitsteker, of ik knip ze rond door er een rond cirkeltje op te zetten in word

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

4

Re: Foodprinter Cakeart

Hoi hoi,

Ik heb een Canon MG 5350 gekocht bij Kijkshop (met FreeBees  ;) ) en koop mijn cartridges bij Cakeart. Nog nooit problemen gehad hiermee (afkloppen natuurlijk) en de printjes zien er top uit.

Ik bewerk mijn plaatjes/foto's in Word en ook dat werkt uitstekend. Er zijn veel mogelijkheden in Word die je kan toepassen om te bewerken.

Hoop dat hier wat aan hebt! Succes en groetekes, Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

5 Laatst bewerkt door Tigrasas (07-07-2015 23:11)

Re: Foodprinter Cakeart

mijn printer komt van de Mediamarkt, lekker goedkoop, en ik gebruik ook Cake Art, echt super. In de drie jaar tijd dat ik nu print heb ik nog NOOIT met gedroogde inkt of zo te maken gehad. De printers die Cake Art en Bouwhuis verkopen zijn niets anders dan die je bij Mediamarkt, BCC en zo verkoopt, dit heb ik bevestigd gekregen door Canon zelf, ik heb trouwens de IP4950 Er bestaan geen echte foodprinters als zodanig, dit zijn normale printers waarin alleen eetbare veilige inkt wordt gebruikt. Laat je niet gek maken door indianenverhalen over slechte ijnkt, slechte printers, garantie etc etc
Ik gebruik meestal Photoshop of publisher voor het bewerken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Re: Foodprinter Cakeart

Zoveel mensen, zoveel meningen...... :lol:  :lol:

Ik ben enórm tevreden over Bouwhuis. De spullen, de cartridges, de service én de garantieverlening (mits alle spullen van Bouwhuis komen).

Ik heb (helaas) een heel andere ervaring met (inkt van) Cake Art.

7

Re: Foodprinter Cakeart

Tigrasas schreef:

mijn printer komt van de Mediamarkt, lekker goedkoop, en ik gebruik ook Cake Art, echt super. In de drie jaar tijd dat ik nu print heb ik nog NOOIT met gedroogde inkt of zo te maken gehad. De printers die Cake Art en Bouwhuis verkopen zijn niets anders dan die je bij Mediamarkt, BCC en zo verkoopt, dit heb ik bevestigd gekregen door Canon zelf, ik heb trouwens de IP4950 Er bestaan geen echte foodprinters als zodanig, dit zijn normale printers waarin alleen eetbare veilige inkt wordt gebruikt. Laat je niet gek maken door indianenverhalen over slechte ijnkt, slechte printers, garantie etc etc
Ik gebruik meestal Photoshop of publisher voor het bewerken


Mag ik vragen wat jij er voor betaald hebt ?

8

Re: Foodprinter Cakeart

Nu lees ik hier dat iemand gewoon zo'n printer gekocht heeft bij de mediamarkt. Heel slim inderdaad, maar nu krijg ik er toch een beetje naar gevoel bij eigenlijk. Want zo'n printer wordt altijd getest in de fabriek op juistheden of onjuistheden. Dan zit er toch al inkt in die niet geschikt is om te eten?
Super gevaarlijk dus!
Hoe maken jullie dat dan foodveilig?

Gewoon 1 of 2 printjes maken met foodinkt?
Of??

Uit je dak met GEBAK!!!!

9

Re: Foodprinter Cakeart

Ook ik heb een foodprinter bij bouwhuis gekocht en zeer tevreden over de service!
Ik had wat extra inkt besteld en helaas was er wat blauw uit de cartridge gelopen.
Na een mailtje had ik de dag erna gewoon een nieuwe blauwe cartridge in huis.
:D

10 Laatst bewerkt door frie (12-03-2016 13:19)

Re: Foodprinter Cakeart

Ik sta op het punt om foodprinter aan te schaffen. Heb contact gehad met Bouwhuis en met Trenddecor. ze adviseren de IP7250 van Canon. Het scheelt 30,- al met al.

Waar printen jullie op als je een afbeelding op een taart van marsepein/fondant wilt maken? Op frosting- of icingsheet?

En wanneer je een plaatje op een cupcaketoef doet? Frosting- of icingsheet?

Vind het nog wat verwarrend. Krijg verschillende adviezen...ik ben benieuwd. Bedankt alvast!

11

Re: Foodprinter Cakeart

Leuk hoor. ikzelf ben zeer enthousiast met taart printen. ik denk dat er meerdere winkels goed zijn. hier heb ik met goede ervaring de printer vandaan: treenddecor.nl/foodprinter-eetbare-inkt/foodprinter.html

To Taart or not to taart, that is the question.

12

Re: Foodprinter Cakeart

Als men een printer bij de mediamarkt of ergens anders nieuw koopt, is er geen probleem.
Printer wordt doorgemeten voordat het de fabriek verlaat en er heeft dus ook nooit inkt verbruikt, dus zijn nepverhalen van sommige.
een gewone printer bij mediamarkt of ergens ander is goedkoper dan die bij bouwhuis, je kan de inktpatronen ook nog met de gewone inkt die erbij zit ook nog verkopen.
Dus dat scheelt ook nog een borrel.
Verder, je kan zelf ook de inktpatronen zelf vullen, dat scheelt weer een borrel.
Suc.
Gr Bakmat