1

Onderwerp: Wie (nog) niet handig is, moet creatief zijn (met M&M's)

ok ik geef toe met deze hitte is taarten een uitdaging. Maar de vriezer had open gestaan (dankzij zoonlief) en daar stonden drie maten chocolade taart (gevuld met witte ganache) en afgesmeerd met ganache in. Eigenlijk voor volgende week. Die moesten dus buit gemaakt worden. Kwam goed uit, want ik moest nog een cadeautje hebben.

Dus de taarten bekleed en gestapeld, maar ze waren te warm en ik was er niet op berekend dat er drie taarten de koelkast in moesten om de botercreme op te laten stijven. Bovendien, het moest vanavond gedaan nádat zoonlief op bed lag, wat met de hitte niet meeviel. Daarbij waren ze niet om te stapelen, dus er zat nog geen middengat in het karton. Gevolg: bobbelige bekleding en scheve taart  =(  :mad: (maar ik had iets in mijn hoofd hè...) 

:think: De oplossing: M&M waterval, waardoor dat veel minder storend is!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-X3BAVYPK-D.jpg

Heb er ook maar twee figuurtjes bij geboetseerd. :shh:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7BPRVOT4-D.jpg
Ik vind hem veel leuker dan mijn oorspronkelijke idee met (afgezaagde) vlindertjes :thumb: En voor een tweede stapeltaart (7e taartje overall) mag hij er best zijn.

Ook een en ander uit de koelkast als avondeten gegeten en extra gekookt zodat het weer de vriezer in kon en dan past het taartje er nu in. Het is nu alleen iets later bedtijd  :p welterusten.

2

Re: Wie (nog) niet handig is, moet creatief zijn (met M&M's)

Ik vind je taart desondanks de hitte toch mooi geworden.
Mij is geleerd dat je soms moet decoreren om te camoufleren. Dat is je iig goed gelukt :thumb:

3

Re: Wie (nog) niet handig is, moet creatief zijn (met M&M's)

Ziet er goed uit hoor, je 2e stapeltaart pas!

Ik zie er ook tegenop, moet zaterdag taart maken. Zal met de hitte zeker tegenvallen!

Hahah. wat een geplan hè. zit ook altijd te stuntelen met ruimte koelkast en vriezer vrijmaken :). Nu met dit warme weer, en de 1+1 Magnum actie, helemaal geen plek meer in de vriezer! Betekent avond ervoor bakken!

4 Laatst bewerkt door YL (02-07-2015 12:05)

Re: Wie (nog) niet handig is, moet creatief zijn (met M&M's)

en M&M's smelt niet :D

5

Re: Wie (nog) niet handig is, moet creatief zijn (met M&M's)

super leuk en goed gevonden en je hebt je grote m&m's mooi geboetseerd super knap dat dit pas je 2de stapel is en dan met deze tempraturen :thumb:

leuk hè kinderen en diepvriezen :lol:  :lol: (zelf ook vaak mee gemaakt hoor :lol: )

6

Re: Wie (nog) niet handig is, moet creatief zijn (met M&M's)

Wat leuk en wat een werk, maar het resultaat mag er zijn

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake