1

Onderwerp: kartonnetjes in barbietaart

Tja, al ruim 2 jaar maak ik taarten.. toch heb ik de wondermold nog niet geprobeerd, maar dat gaat binnenkort veranderen.

Heb al een beetje zitten snuffelen. Voor de standaard wondermold gebruik je dezelfde hoeveelheid mix als voor een 20 cm taart? Hoeveel stukjes gaan er nu precies uit,  14? En ik lees wel eens over kartonnetjes ertussen, hoe doen jullie dat dan met vullen en bekleden? Want als je dan de taart aansnijdt en tot het eerste kartonnetje komt, kartonnetje eraf voor het volgende deel, zijn de bovenkant van die stukjes niet bedekt met marsepein maar gewoon biscuit?

Wie wil mij even tips geven? :)

2 Laatst bewerkt door Carien (30-06-2015 09:45)

Re: kartonnetjes in barbietaart

hoi, in mijn wondermold doe ik 368gr mix, in een rond 20 doe ik 252gr; da's dus echt wel anders ;-)
Een wondermold reken ik voor 18 personen en een rond 20 voor 12 :)

Inderdaad maken als double barrel, anders krijg je heeel hoge stukken en dat kunnen de meeste gebaksbordjes niet aan ;-)

Ik doe op de onderste taart ook altijd een laagje fondant/marsepein.
Dus de onderste eerst met een dun laagje afsmeren, dan rondje fondant/marsepein bovenop, dowels erin, boventaart erop (die al dun afgesmeerd is; staand op een karton dat iets te klein is), het geheel nog eens afsmeren en dan bekleden.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Re: kartonnetjes in barbietaart

Ahhh kijk, daar heb ik wat aan, Dank je! Doe je het kartonnetje dan iets onder het midden, of niet?

4

Re: kartonnetjes in barbietaart

Ik heb wel gewoon voor onszelf hem in 1 x gemaakt en grote Barbie bordjes gekocht  :lol:

5

Re: kartonnetjes in barbietaart

=)

ik heb hem toen gewoon in plakken gesneden en gekeken hoe ik die in 2 taarten ging verdelen. Ik meen me te herinneren dat ik er één 2x heb gevuld en één 3x, maar het is al een tijd geleden...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Re: kartonnetjes in barbietaart

Ik doe precies hetzelfde als Carien  :Y