1

Onderwerp: Vuurtoren-taart

Hallo allemaal,

Vandaag maakte ik voor onze neven een vuurtorentaart. Hij komt uit de Mjam en werd daar uitgevoerd in fondant. Maar omdat ik zo'n hoge taart nooit ongekreukeld met fondant zou kunnen bekleden en zelf ook liever snoep van witte-chocolade-buttercream, heb ik de taart afgesmeerd. Het zijn, van onderaf gezien, een 18 cm milk-and-butter-spongecake, tweemaal een 15, een 10 en een kleine blanda. Er zit een holle stok in, want helemaal bovenin zit een klein lampje. Vulling is oreo-botercreme (van de mix). Decoraties zijn van fondant.
Ik wilde deze al jaren maken, maar onze zoon had er geen zin in. Ik wel. Ditmaal heb ik onze neven geen inspraak gegeven en ben gewoon gaan knutselen. Fijn weekeind allemaal!

Tieneke

http://www.mijnalbum.nl/Foto540-USPIO7JI.jpg

2

Re: Vuurtoren-taart

Hij is super! Maar ook echt 3D, dus ik meld hem even dan kan ie op de juiste plaats prijken.

Je hebt zeker niet toevallig ook een foto met het lampje brandend? Ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Re: Vuurtoren-taart

Mooi!! gaaf gemaakt

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Re: Vuurtoren-taart

Ik vind hem ook super mooi geworden. Ook ik wil 'm wel zien met brandend lampje...ik hoop dat je daar ook een foto van hebt.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

5

Re: Vuurtoren-taart

Super!!!

6

Re: Vuurtoren-taart

Ik vind m ook heel mooi! En klinkt heel lekker!

7

Re: Vuurtoren-taart

Goeiemorgen lieverd, wat een leuke reacties allemaal. Daar ben ik erg blij mee. Het lampje is te zwak om brandend op de foto te zetten en als ik wacht tot het donker is, zie je de taart niet, vrees ik. Het is maar een aardigheidje ook. Nogmaals bedankt en fijne zondag,

Tieneke

8

Re: Vuurtoren-taart

Hele mooie vuurtoren! Ik ben nooit zo'n fan van botercrème aan de buitenkant, maar in dit geval is het helemaal niet misplaatst.
Ik ga hem voor je in de goede rubriek zetten.

Move to ~> 3D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Re: Vuurtoren-taart

Wauw, wat is dit leuk en zo echt en zo mooi!!! :thumb:

Die kleuren het lijkt zo net echt met die crème ipv fondant .

De cake klinkt ook al zo ontzettend lekker, :9  :9

je meeuw vind ik ook zo leuk gemaakt.

en gefeliciteerd met je neven :)

10

Re: Vuurtoren-taart

Bedankt dames!

Tieneke