1

Onderwerp: Ruitmotief

Ik heb pas geleden een filmpje gezien waarin wordt voorgedaan hoe je een Ruitmotief op een taart moet maken.  Ik weet nog dat die vrouw van bakpapier een rondje uitknipte ter grootte van de taart. Dat rondje ging ze vouwen, ze lag het op de taart en met spelden gaf ze vervolgens aan waar de lijnen moeten komen. Verder weet ik niet meer wat ze deed. Nu wilde ik dat gaan uitproberen, maar kan ik het filmpje niet meer vinden. Weet iemand misschien welk filmpje ik bedoel en waar ik het kan vinden? Ik heb er wel een tool voor maa dat vind ik nooit zo mooi worden. Ik hoop dat iemand me kan helpen

2

Re: Ruitmotief

Deze? https://www.youtube.com/watch?v=HYziqbLqS2I

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Re: Ruitmotief

Ja super dat filmpje bedoelde ik! Ga hem gelijk opslaan.

4

Re: Ruitmotief

:thumb:

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Re: Ruitmotief

Moet je eigenlijk je fondant dikker maken??
In de commentaar staat dat het niet zoveel dikker moet zijn dan normaal maar dat je niet te ver moet induwen maar wat is haar normale dikte van fondant?
Gaat dit vb wel lukken als je je fondant uitrolt tot 1.5mm??

6

Re: Ruitmotief

Tjonge, goeie vraag.... Ik heb dit nog nooit gedaan, maar er zijn niet veel anderen online lijkt het wel. Als ik jou was, zou ik het gewoon uitproberen, niet op je taart, maar op bakpapier of een bakmatje plat op de tafel. Dan kun je ervaren of het lukt met dunne fondant.

Succes ermee!

Tieneke